معاون دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه:
معاون دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به آغاز هفته «هوای پاک» و برشمردن راهکارهای جلوگیری از آلودگی هوا گفت: ممانعت از آلوده شدن هوا نیازمند همکاری و همت مردم و مسئولین است.
کد خبر: ۱۱۴۹۲۵۰
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۸ 16 January 2024
به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه، ابراهیم شکیبا اظهار کرد: هفته هوای پاک و شعار سالیانه هوای پاک، یادآوری کننده لزوم رفتار همراه با تعهد مردم و مسئولان در راستای کاهش آلودگی هوا است. 
 
وی افزود: همچنان که در شعارهای امسال بیان شده است، برای رعایت حقوق عامه مردم در بهره‌مندی از هوای پاک، لازم است نگرش عمومی در خصوص هوا که انسان بدون تنفس آن ٢ دقیقه بیشتر زنده نخواهد ماند، اصلاح شود.
 
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر مثل انرژی خورشیدی به جای سوخت‌های فسیلی، بهینه‌سازی سیستم حمل و نقل عمومی به طوری که مردم به جای خودروهای تک سرنشین از سیستم حمل و نقل عمومی استفاده کنند از جمله این راهکارها است.
 
وی همچنین به راهکارهای کاهش آلودگی هوا با حذف خوروهای فرسوده، بهینه‌سازی کیفیت سوخت‌ها، کاهش علاقمندی به آتش زدن مزارع و یا آتش زدن وسایل پلاستیکی و زباله‌ها به هر دلیل، هوشمندسازی سیستم‌های گرمایش و به طور کلی درست مصرف کردن سوخت‌های فسیلی برای گرم کردن محیط زندگی و کار در فصول سرد نیز به عنوان راهکارهای عملی اشاره کرد.
 
شکیبا بیان کرد: در این هفته هر روز با یک شعار خاص با هدف فرهنگسازی عمومی، شناخت تکالیف مردم و مسئولین داشتن استراتژی برای کاهش آلودگی هوا و در نهایت حفظ سلامت مردم نامگذاری شده است. 
 
بر همین اساس سه شنبه (٢۶ دی ماه) با عنوان هوای پاک، حقوق عامه، چهارشنبه (٢٧ دی ماه) با عنوان هوای پاک، توسعه و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی، پنجشنبه (٢٨ دی ماه) با عنوان هوای پاک، توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر نامگذاری ‌شده است. 
 
جمعه (٢٩ دی ماه) با عنوان هوای پاک، آموزش و مشارکت عمومی شنبه (٣٠ دی ماه) با عنوان هوای پاک، خودروهای فرسوده، یکشنبه (یکم بهمن ماه) با عنوان هوای پاک، کیفیت سوخت و دوشنبه (دوم بهمن ماه) با عنوان هوای پاک، سلامت نامگذاری شد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار