در دیدار استاندار اردبیل با پروفسور 'مرکل' مطرح شد؛
استاندار اردبیل با بیان اینکه فصل جدیدی در همکاری های ایران و جهان بویژه اروپا در دولت تدبیر و امید گشوده شده است ، گفت: استان اردبیل در این راستا آماده هر گونه همکاری پژوهشی و صنعتی با آلمان می باشد.
کد خبر: ۱۱۴۸۸۵
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۸ 19 October 2015
به گزارش ایرنا، مجید خدابخش در دیدار پروفسور 'مرکل' معاون پژوهشی دانشگاه صنعتی فرایبرگ آلمان با وی افزود: همکاری دانشگاهی بین دانشگاه محقق اردبیلی و دانشگاه فرایبورگ مورد حمایت است و استان اردبیل دارای زمینه های زیادی برای این همکاری بویژه در بحث گردشگری و موضوع 'ژئو ترمال' است .
وی با اشاره به قابلیت های استان اردبیل در زمینه انرژی های نو بیان کرد: کارهای بزرگی در این زمینه در دامنه سبلان انجام گرفته و اردبیل بزودی به یکی از مناطق اصلی تولید برق از انرژی زمین گرمایی تبدیل خواهد شد.
وی بیان کرد: وزارت نیرو پروژه بزرگ زمین گرمایی را در دامنه سبلان در مشگین شهر در حال اجرا دارد و به جز تولید برق قرار است پروژه های ایجاد واحدهای بزرگ گلخانه ای برای تولید محصولات ارگانیک با استفاده از بخار آب ، تامین آب گرم مورد نیاز شهرستان مشگین شهر و پروژه های گردشگری دیگر را در ارتفاعات سبلان به اجرا درآید.
استاندار رادبیل همچنین به قابلیت های استان در بخش گردشگری بویژه در شهرسیاحتی سرعین و دیگر مناطق استان اردبیل و تولید محصولات کشاورزی در منطقه مغان اشاره کرده و بر آمادگی استان جهت همکاری با بخش دانشگاهی و صنعتی آلمان تاکید کرد.
پروفسور مرکل معاون پژوهشی دانشگاه فرایبورگ آلمان نیز که امروز از شهر گردشگری سرعین بازدید کرده بود، استعدادهای گردشگری این شهر را مورد تحسین قرار داد و بیان کرد: این شهر قابلیت تبدیل شدن به یکی از مقصدهای گردشگران اروپایی ها را دارد.
وی بیان کرد: مایه تعجب است که از ظرفیت بزرگ گردشگری سرعین تنها در داخل ایران و برخی کشورهای همسایه استفاده می شود و اگر استعدادهای غنی آن به اروپایی ها شناسانده شود به عنوان یکی از مقصدهای سفر آنها تبدیل خواهد شد.
وی همچنین به گسترش همکاری های علمی و پژوهشی با دانشگاههای ایران بویژه استان اردبیل تاکید کرد و گفت : در زمینه بسط همکاری ها در صنعت نیز توانمندی های ایران و استان اردبیل را به صاحبان صنایع و دانشگاههای صنعتی آلمان معرفی خواهد کرد.
معاون دانشگاه صنعتی فرایبورگ آلمان همچنین امروز در دیدار با مقام های دانشگاه محقق اردبیلی چندین تفاهم نامه با این دانشگاه امضا کرد.
انتهای پیام/
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار