رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمانشاه از فوت ۶۳ نفر در معابر درون شهری کرمانشاه براثر تصادفات رانندگی خبر داد.
کد خبر: ۱۱۴۷۷۹۹
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۷ 08 January 2024

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از مهر محمد حیدری اظهار کرد: در ۱۰ ماهه سال جاری تعداد ۶۳ نفر عابر پیاده در معابر درون شهری استان جان خود را از دست داده اند که بیش از ۸۶ درصد آنان در شهر کرمانشاه اتفاق افتاده است.

وی افزود: اغلب این تصادفات به علت عبور عرضی عابرین در معابر بزرگراهی و بلوارهای اصلی شهر که اولویت عبور با وسایل نقلیه است و خودروها از سرعت نسبتاً بالایی برخوردارند اتفاق افتاده است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمانشاه تصریح کرد: بر اساس آئین نامه راهور، قانون مجازات اسلامی و قانون رسیدگی به تخلفات راهور در محل‌هایی که امکانات عبور برای تردد عرضی عابر مانند پل عابر و گذرگاه عابر پیاده وجود دارد، عابرین مکلفند از محل‌های تعیین شده تردد نمایند در غیر این صورت خود عابرین به عنوان مقصر در تصادف سهم التقصیر خواهند گرفت که در سال جاری تعداد هشت نفر عابر به علت فوق به عنوان مقصر در تصادف تشخیص داده شده اند.

سرهنگ حیدری بیان کرد: عابرین پیاده برای عبور ایمن در عرض معابر از گذرگاه‌های عابرین پیاده و پل‌های عابر تعبیه شده در معابر استفاده نمود و از ورود ناگهانی به سطح معابر خودداری نموده و مراقبت حرکت وسایل نقلیه باشند تا شاهد حوادث ناگوار مشابه در شهر و دیارمان نباشیم.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار