مدیرکل آموزش‌وپرورش مازندران از کسب موفقیت ۹ دانش‌آموز استان در المپیاد دانش‌آموزی خبر داد.
کد خبر: ۱۱۴۷۲۹
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۳ 19 October 2015

به گزارش تابناک مازندران ، سید علی قاسمی ظهر دوشنبه در مراسم بزرگداشت هفته اولیا و مربیان در قائم‌شهر اظهار داشت: هدف نهایی آموزش‌وپرورش تربیت فرزندان امروز جامعه برای فرداست.

قاسمی در تعریف کارکرد آموزش و پرورش گفت: وجود نهاد آموزش‌وپرورش منافعی برای جامعه ایجاب می‌کند که به آن کارکرد می‌گویند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش مازندران اصلی‌ترین کارکرد این اداره را تربیت نسل‌ها معرفی کرد و ادامه داد: بزرگ‌ترین سرمایه هر جامعه‌ای فرزندان آن هستند که در مدرسه، جامعه‌پذیری را می‌آموزند.

وی انسجام اجتماعی را محصول مدرسه دانست و تصریح کرد: در این کارکرد دانش‌آموزان در شرایط مختلف اجتماعی در کنار یکدیگر درس‌خوانده و جامعه از حالت قومی قبیله‌ای خارج می‌شود.

  قاسمی ادامه داد: ارتقای فرهنگ جامعه، انتقال میراث‌های فرهنگی از نسلی به نسل دیگر و آشنایی با قانون و مقررات از دیگر کارکردهای مدرسه هستند.                            

مدیرکل آموزش‌وپرورش مازندران بابیان اینکه فردگرایی یکی از چالش‌های جدی جامعه است، اذعان کرد: کار اصلی  آموزش‌وپرورش شکوفایی استعدادهای دانش‌آموزان و تربیت آنان برای زندگی فردی و اجتماعی است.                      

وی از موفقیت ۹ دانش‌آموز مازندرانی در المپیاد کشوری خبر داد و تأکید کرد: در تعلیم و تربیت باید بستری ایجاد کنیم که رشد و بالندگی برای همه فرزندان جامعه در یک فرصت برابر فراهم شود.                      

رشد ۶ برابری مشارکت اولیای دانش آموزان

رئیس اداره انجمن و اولیای استان مازندران با اشاره به تأکید دین اسلام بر قداست خانواده، اظهار داشت: امروز وضعیت جامعه ما در حوزه خانواده خوشایند نیست و آسیب‌های جدی خانواده‌ها را تهدید می‌کند.                                      

سعید ریاحی تصریح کرد: باوجود ۴۵۰ هزار اولیاء در مازندران، بالا رفتن مشارکت خانواده‌ها در تصمیم‌گیری‌ها و برنامه‌سازی‌های آموزش‌وپرورش لازم و ضروری است.                  

وی ادامه داد: درسال جاری مشارکت ۱۸ میلیاردی اولیای دانش‌آموزان نسبت به قبل شش برابر شده است.                      

رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان مازندران با اشاره به حضور پررنگ مادران و حضور کمرنگ پدران در مدارس، تأکید کرد: اگر تربیت فرزندان برایمان مهم است باید تعلیم و تربیت آنان در الویت قرار گیرد.                                          

در ادامه محمد رسولی مدیر آموزش‌وپرورش قائم‌شهر با اشاره به اینکه رکن اصلی آموزش‌وپرورش تعلیم و تربیت است، گفت: هدف انجمن اولیا و مربیان برقراری ارتباط مناسب میان کانون خانه و مدرسه است.

رسولی در خصوص دفتر ثبت مهارت اولیا گفت: فعالیت‌ها و مشارکت‌های داوطلبانه اولیا به‌منظور استفاده از تمام قابلیت‌های جامعه برای داشتن مدرسه‌ای کارآمد و پیشرو در این دفاتر ثبت خواهد شد

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار