نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: ساماندهی سوخت در این استان یکی از خواسته های ما از زمان دولت قبل تاکنون بوده اما هنوز اقدامی در این حوزه صورت نگرفته است.
کد خبر: ۱۱۴۷۰۳۹
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۲ 04 January 2024

به گزارش تابناک، آیت‌الله مصطفی محامی در دیدار رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور عنوان کرد: بسیاری از مشکلات در سیستان و بلوچستان به قیمت دلار و تحریم ارتباطی ندارد و تنها با عقل و تدبیر قابل حل است.

وی افزود: خدمت رئیس جمهور عنوان کردیم که باید یک استاندار توانمند، مقتدر و مورد اعتماد برای سیستان و بلوچستان انتخاب کنند تا بتواند در هنگام مواجهه با مشکلات در لحظه تصمیم‌گیری و اقدام لازم را صورت دهد و شما نیز پشتیبانی لازم را از او داشته باشید.

امام‌جمعه زاهدان بیان کرد: موقعیت مرزی سیستان و بلوچستان یک فرصت است اما کمتر از این فرصت استفاده شده و متاسفانه تنها مشکلات امنیتی، آسیب‌های فرهنگی و اقتصادی نصیب ما شده است.

وی ادامه داد: یکی از فرصت‌های مهم در سیستان‌ و بلوچستان بازراچه‌های مرزی است اما متاسفانه برخی قوانین سخت‌گیرانه مانع فعالیت شده و باید در مرکز کشور برای این جهت تدبیر و قوانین تسهیل شود.

آیت الله محامی تصریح کرد: در حوزه مبارزه با قاچاق سوخت، مسوولان سیستم همواره در تلاش بوده‌اند اما با مافیای سوخت مواجه هستیم و به نظر می‌رسد توان مبارزه با مافیا وجود ندارد از این جهت که سهیمه سوخت مردم سیستان و بلوچستان در مقابل مقدار سوختی که از استان قاچاق می‌شود بسیار ناچیز است.

وی افزود: متاسفانه میلیون‌ها لیتر از سرمایه‌ کشور به صورت قاچاق از کشور خارج می‌شود و زمانی که انتظار ساماندهی و برخورد با این پدیده را داریم موانع قانونی را بهانه می‌کنند.

امام جمعه زاهدان گفت: سامان‌دهی سوخت حداقل کاری است که می‌توان انجام داد چرا که بخشی از سودی که در جیب مافیا می رود به دست دولت می‌رسد و اگر در سیستان و بلوچستان هزینه شود مناسب است آن هم به گونه‌ای که تنها به خانواده‌های نیازمند کمک شود چرا که در غیر این صورت فرهنگ مساعده‌گیری ترویج و با آثار سوء تربیتی مواجه خواهیم شد.

وی ادامه داد: جهت دیگر کار حفظ سلامت دستگاه‌هاست چرا که وقتی منشا درآمد ایجاد شود زمینه لغزش نیروها فراهم خواهد شد که در صورت عدم مراقبت منجر به آسیب‌های دیگر خواهد شد.

آیت الله محامی گفت: گاهی گلایه‌های مختلفی نسبت به نوع اجرای طرح رزاق وجود دارد به گونه‌ای که سوژه می‌شود تا با اصل ساماندهی سوخت مخالفت شود و باید در این خصوص اصلاح صورت گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار