رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی گفت: در استان ۶ حوزه اولویت دار شناسایی شده است که با توجه به نیازهای اصلی و تاکید سازمان بهره وری، سه حوزه بعد از تایید شورای راهبری به عنوان اولویت اصلی انتخاب خواهد شد.
کد خبر: ۱۱۴۵۸۰۴
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۶ 28 December 2023

به گزارش تابناک خراسان‌شمالی، مرتضی بهزاد فر، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان‌شمالی در پنجمین جلسه شورای راهبری توسعه مدیریت استان، با اشاره به اینکه با هدف رشد اقتصادی و بهره وری بالا، نیازمند شناسایی عوامل اثرگذار بر رشد اقتصادی و بهره‌وری در سطوح مختلف هستیم، اظهار کرد: در استان موضوعات اصلی در حوزه بهره‌وری شناسایی و برنامه‌ریزی شده است و بعد از تصویب در شورای راهبری و تایید سازمان نظام ملی بهره وری وارد برنامه عملیاتی خواهد شد.

وی گفت: مدیریت بهره‌وری به دنبال حل مسائل نابهره‌ور و ضرورت ارتقای بهره‌وری، تقویت نقاط قوت و توسعه زیرساخت‌ها است و در این امر دستگاه‌های اجرایی نیز باید با هم افزایی همکاری لازم را داشته باشند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان‌شمالی افزود: سازمان ملی بهره‌وری امسال در رویکرد خود بر اساس چرخه ملی بهره‌وری تغییرات و تحولاتی داشته است که اجرایی شدن این رویکرد به تبیین هر چه بیشتر آن نیاز دارد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان‌شمالی با بیان اینکه گام‌های مهمی در استان در زمینه ارتقای بهره‌وری برداشته شده است، اظهارداشت: نظام نامه چرخه مدیریت بهره‌وری نیز ابلاغ شده و تمام دستگاه‌ها ملزم به مشارکت و همکاری در پیاده‌سازی آن هستند و در گام بعدی اقدامات پیشران و بهره‌ورانه تعریف می‌شود تا تمام انرژی و تمرکز بر مسائل اولویت دار متمرکز شود.

بهزاد فر اضافه کرد: باید بتوان منابع، انرژی و تمرکز خود را روی موضوعات اساسی و دارای اولویت بخش اقتصادی قرار دهیم که کار نتیجه بخش حاصل شود.

وی هدف از بهره‌وری را افزایش مشارکت برای رشد اقتصادی که در برنامه هفتم دیده شده، عنوان کرد و گفت: چرخه مدیریت بهره‌وری به دنبال حل مسائل نا بهره وری محوری و اولویت دار در دستگاه‌های اجرایی استان است.

بهزاد فر تصریح کرد: در استان ۶ حوزه اولویت دار شامل آب، حمل و نقل، صنایع تبدیلی و تکمیلی، کشاورزی، محیط زیست و انرژی شناسایی شد که با توجه به نیاز‌های اصلی و تاکید سازمان بهره وری، سه حوزه بعد از تایید شورای راهبری به عنوان اولویت اصلی انتخاب خواهد شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی با اشاره به اهمیت مناسب سازی و ایجاد بستر‌های لازم جهت استفاده برابر و دسترسی توانخواهان، گفت:در این راستا برنامه عملیاتی مدون برای دستگاه‌های اجرایی که از منابع بودجه عمومی استان تامین اعتبار می‌شوند، تدوین شود.

بهزادفر اضافه کرد: با تدوین برنامه عملیاتی اولویت بندی شده به تفکیک شهرستان و تشریح آخرین وضعیت و برآورد نیازمندی‌ها و اقدامات مورد نیاز مناسب سازی در اختیار سازمان قرار بگیرد و با بررسی و برنامه ریزی دقیق برای مناسب سازی و تامین منابع تعیین تکلیف شود.

برچسب ها: خراسان‌شمالی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار