مدیرکل زندان های ایلام:
مدیرکل زندان های ایلام از شرکت ۵۷ درصد از زندانیان استان در دوره‌های مهارت‌آموزی از ابتدای سال جاری تا کنون خبر داد.
کد خبر: ۱۱۴۵۴۹۱
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۰ 28 December 2023

به گزارش تابناک ایلام؛ جمشید اسکندری با اعلام این خبر اظهار داشت: مهارت آموزی در زندان های استان طی نُه ماهه اول سال به نسبت مشابه در سال گذشته، ۱۷ درصد رشد داشته است.

وی افزود: آموزش های فنی و حرفه ای و کسب مهارت زندانیان در رشته های متناسب با بازار کار یکی از اهداف و برنامه های مهم اصلاحی و تربیتی است که همواره مورد توجه است و در زندان های استان ایلام با همکاری اداره آموزش فنی و حرفه ای، جهاد کشاورزی و میراث فرهنگی دوره های مهارت آموزی برای زندانیان در حال برگزاری است.

مدیرکل زندان های ایلام گفت: ۵۷ درصد از محکومین در دوره های مذکور شرکت کرده اند و تا کنون ۲۸۳ گواهی مهارت در رشته های مختلف برای زندانیان صادر شده است که در پایان حبس خود می توانند با دریافت تسهیلات خود اشتغالی که از مرکز امور خدمات اجتماعی و مراقبت بعد از خروج اعطا می شود، شغل ایجاد کنند و کسب درآمد داشته باشند.

اسکندری یادآور شد:  مرکز ثابت فنی و حرفه ای در زندان مرکزی ایلام مستقر است و دوره هایی چون برق ساختمان، جوشکاری، آرایشگری، مکانیک خودرو، تعمیر لوازم خانگی، معرق کاری، قلاب بافی، گیوه بافی، گوهر تراشی، چرم دوزی، تعمیر موبایل و دستگاه های الکترونیکی و… در حال برگزاری و آموزش هستند./ح

 

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار