رییس اتحادیه خواربارفروشان اردبیل:
رییس اتحادیه خواربارفروشان اردبیل گفت: فرآیند صدور پروانه کسب برای متقاضیان اشتغال در صنوف تحت نظارت این اتحادیه از پنج ماه به حداکثر دو هفته کاهش یافته است.
کد خبر: ۱۱۴۵
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۵ 26 January 2015

وحید وثوق در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار تابناک در اردبیل، از افزایش همکاران اتحادیه خواربارفروشان از یک نفر به چهار نفر با هدف تسریع در روند رسیدگی به امور اتحادیه خبر داد و تصریح کرد: در همین رابطه ساعت کار اتحادیه از دو ساعت در روز به هفت و نیم ساعت در روز افزایش یافته است و همکاران در ساعات اداری آماده رسیدگی به درخواست های مراجعه کنندگان هستند.

وی خاطرنشان کرد: قبلا صدور پروانه کسب برای متقاضیان اشتغال در صنوف تحت نظارت اتحادیه خواربارفروشان 4 تا پنج ماه طول می کشید اما با هماهنگی های به عمل آمده این زمان به حداکثر 15 روز کاهش پیدا کرده است.

رییس اتحادیه خواربارفروشان اردبیل مشاغل سوپرمارکت داری، خواربارفروشی، خشکبار فروشی و عسل و لبنیات فروشی را از مشاغل تحت نظر این اتحادیه عنوان کرد و گفت: این اتحادیه در حال حاضر بیش از سه هزار عضو در شهرستانهای اردبیل و سرعین دارد.

وثوق ادامه داد: با هدف تشویق شاغلان این صنف به اخذ پروانه کسب و حمایت از آنها ، اتحادیه خواربارفروشان هزینه اخذ پروانه کسب را از متقاضیان بصورت قسطی دریافت می کند.

وی با یادآوری اهمیت اخذ پروانه کسب برای تمامی مشاغل و از جمله صنوف پرمراجعه ای مانند خواربارفروشی ها و سوپرمارکت ها گفت: اخذ پروانه کسب توسط هر مغازه یا کارگاه تولیدی باعث افزایش اعتبار آن در نزد مشریان می شود چرا که برای صدور پروانه کسب گواهی بلامانع بودن فعالیت از چندین اداره و دستگاه دولتی و نظارتی از جمله اداره بهداشت و اداره اماکن نیروی انتظامی اخذ می شود که ملاکی برای صلاحیت بهداشتی و اخلاقی فرد متقاضی است.

وی از انجام سرکشی ها و نظارتهای مستمر و منظم بر صنف خواربارفروشان توسط بازرسان این اتحادیه با مسئولیت مهدی اسمعیلی خبر داد و گفت: با انجام بازرسی های دقیق دوره ای به تمامی شاغلان بدون پروانه ای که تحت نظارت اتحادیه خواربارفروشان قرار دارند تذکرات و اخطاریه مکرر داده شده است و اتحادیه بنا به وظیفه خود به این عزیزان هشدار داده است که اگر پروانه کسب دریافت نکنند ، شورای اصناف مواد 27 و 28 قانون نظام صنفی را در مورد آنها اجرا خواهد کرد.

وی از فعال بودن کمیسیونهای فنی ، رسیدگی به شکایات، حل اختلاف و کمیسیون بازرسی در اتحادیه خواربارفروشان اردبیل خبر داد.

وثوق رویکرد اتحادیه خواربار فروشان اردبیل با فعالان صنوف زیرمجموعه را رویکرد حمایتی و تعاملی بر اساس چارچوبهای قانونی اعلام کرد و گفت: خوشبختانه با همکاری متقابل اتحادیه و فعالان فهیم این صنف تاکنون مشکل خاصی در این رابطه پیش نیامده است و به عزیزانی که هنوز درخواست صدور پروانه کسب خود را ارایه نداده اند اطمینان می دهیم در صورت مراجعه به اتحادیه همکاران ما با راهنمایی های لازم و قسط بندی هزینه ها نهایت تعامل را با آنها خواهند داشت.

رییس اتحادیه خواربارفروشان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود از فعالیت حدود 30 هایپرمارکت و فروشگاه بزرگ در اردبیل خبر داد و گفت: در بسته بندی بیش از 80 درصد کالاها قیمت مصرف کننده قید شده است و در مورد کالاهایی که قیمت ندارند فروشندگان موظف به استفاده از برچسب قیمت هستند.

وی عمده ترین دلیل وجود برخی تفاوت قیمت ها در سوپرمارکتها را تفاوت در قیمت خرید عمده عنوان کرد و گفت: فروشگاههایی که کالاها را بصورت مستقیم از کارخانه ها خریداری می کنند معمولا توانایی آن را دارند که محصولات خریداری شده را زیر قیمت قانونی بازار عرضه کنند، یعنی آن را پایین تر از قیمت درج شده بر روی کالاها می فروشند و این به معنای گرانفروشی فروشگاههایی نیست که همان کالا را با قیمت مشخص شده عرضه می کنند.

وثوق ادامه داد: ملاک قضاوت بازرسان تعزیرات در مورد گرانفروشی، عرضه ازرانتر کالاها در برخی فروشگاهها نیست بلکه قیمت درج شده بر روی کالاها است و در مورد کالاهایی که قیمت روی بسته بندی ندارد فاکتور خرید بررسی می شود و در عین حال بنک داران و عمده فروشان نیز در صورت خرده فروشی موظفند کالاها را به قیمت عمده عرضه کنند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار