کد خبر: ۱۱۴۴۱۱۴
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۶ 19 December 2023

برای ما ایرانی‌ها، که مذهب و عشق به ائمه، در تار و پودمان نهفته است، دو شهر مذهبی قم و مشهد حال و هوای دیگری دارند. به دلیل تعداد زیاد مسافران، خط ریلی حرم به حرم، کار خود را از چند سال پیش آغاز کرده و می‌توان آن را جز مسیرهای ریلی پرتردد ایران دانست. برای طی‌کردن مسیر حرم تا حرم، که عاشقان ائمه را به خود فرا می‌خواند، یکی از گزینه‌های مناسب، خرید بلیط قطار قم مشهد و سفر با قطار است. اما در مسیر ریلی این دو شهر مذهبی، کدام شهرها قرار دارند؟

چه ایستگاه‌هایی در مسیر قم به مشهد وجود دارند؟

حرم تا حرم؛ مسیری که قلب‌هایتان را آرام می‌کند

مشهد با جاذبه‌های طبیعی، مذهبی و تاریخی خود، هر ساله میزبان بسیاری از مسافران است، که بخشی از آن‌ها، از شهر مذهبی قم راهی این سفر می‌شوند. اما چه به شهر قم رفته و قصد ادامه سفر به مشهد را داشته باشید و چه ساکن شهر قم هستید و می‌خواهید به مشهد بروید، راه‌های متفاوتی پیش ‌روی شما قرار دارد. شما براي سفر به مشهد از قم، دو راه زمینی و هوایی را می‌توانید برحسب شرایط خود انتخاب کنید. اگر ماشین شخصی ندارید و می‌خواهید زمینی به مشهد بروید، اتوبوس یا قطار انتخاب‌های شما خواهند بود، ولی چه کسی است که نداند مسافرت با قطار راحت‌تر و امن‌تر است؟ 

قابل اطمینان و ایمن؛ سفر با قطار به مشهد

قطار یکی از وسایل نقلیه سفری راحت و ایمن در تمام دنیا است. این وسیله با فراهم‌کردن امکانات رفاهی، اوقات خوشی را در طول سفر برای مسافران فراهم می‌کند. شما با تهیه بلیط قطار قم مشهد، می‌توانید به‌راحتی، مدت زمان سفر که حدودا بین ۱۳ تا ۱۴ ساعت است را استراحت کنید.

در این سفر، پس‌از عبور از قم و حرکت به سمت شرق، خود را در محاصره دشت‌های خشک اطراف قم خواهید دید. بعد از آن، قطار از شهرهایی مانند اراک و ساوه بدون توقف در آن‌ها می‌گذرد. پس‌از پیمودن مسافت اندکی، با فاصله‌گرفتن از قم، از دور می‌توانید رشته‌کوه‌های البرز را ببینید و با پشت سر گذاشتن قم، متوجه تغییر آرام مناظر اطراف خواهید شد. قطار از قم وارد شهر تهران می‌شود و پس‌از تهران، ابتدا به سمنان و سپس به شاهرود می‌رسید. رسیدن به شاهرود، به منزله پیمودن نصف مسیر است. شما حدود شب، بسته‌به زمان حرکت خود از قم، به شاهرود خواهید رسید.

برای پیمودن باقی مسیر و رسیدن به نیشابور و سپس مشهد، فقط کافی است شب به‌راحتی بخوابید. بعد از بیدار شدن از خواب و خوردن یک صبحانه در کوپه یا رستوران قطار، به مشهد خواهید رسید.

چه ایستگاه‌هایی در مسیر قم به مشهد وجود دارند؟

اتوبوس یا قطار؛ معمای مسافر

اگر نخواهید با ماشین شخصی سفر کنید و از لحاظ مالی هم نتوانید هزینه سفر هوایی را تامین کنید، احتمالا برای سفر از قم به مشهد، بین قطار و اتوبوس شک خواهید داشت. در این قسمت می‌خواهیم با برشمردن مزایا و معایب هر کدام به‌اختصار، در اتخاذ تصمیم نهایی کمکتان کنیم. زمان سفر با اتوبوس و قطار، تقریبا یکسان است، البته اتوبوس کمی زودتر شما را به مقصد خواهد رساند.

اما اگر بخواهیم صادق باشیم، از لحاظ راحتی، اتوبوس با قطار اصلا قابل قیاس نیست. مسیر ۱۳ تا ۱۴ ساعته را در صورت انتخاب اتوبوس، باید روی صندلی‌های آن بنشینید، البته در بین راه توقف خواهید داشت و می‌توانید استراحت کنید. اتوبوس هزینه کمتری نسبت به قطار دارد ولی بالطبع امکانات کمتری هم در اختیار شما می‌گذارد.

تصور کنید، روی صندلی‌های قطار نشسته‌اید و حین صحبت‌کردن با عزیزانتان از مناظر اطراف لذت می‌برید. شما می‌توانید هر زمان خواستید، روی تختی که مخصوص شماست دراز کشیده و استراحت کنید. به‌علاوه، استفاده از امکاناتی مانند سرویس بهداشتی، پریز برق و دیدن فیلم در راحتی هرچه بیشتر مسافر نقش مهمی را ایفا می‌کنند. اگر خانمی هستید که تنها سفر می‌کنید، کوپه خواهران یکی از انتخاب‌های مناسب برای شما است و اگر علاقمند به حفظ بیشتر حریم شخصی خود هستید می‌توانید کوپه دربست رزرو کنید.

چه ایستگاه‌هایی در مسیر قم به مشهد وجود دارند؟

فلای تودی؛ همراه آسان شما در سفر

گاهی در زندگی به دنبال آرامشی هستیم که هیچ‌کاری، حتی پناه‌بردن به طبیعت، آن را برای ما به ارمغان نمی‌آورد. اینجاست که شاید مسافرتی زیارتی، بتواند اندکی روح ما را آرام کند. دو شهر مذهبی شناخته‌شده در کشور ما، قم و مشهد هستند. بسیاری از افراد برای سامان‌دادن به دل آشفته خود تصمیم می‌گیرند، به زیارت حرمین بروند. بسیاری از زائران، برای شروع این زیارت، ابتدا به قم و سپس به مشهد می‌روند.

برای رفتن از قم به مشهد، انتخاب تهیه بلیط قطار قم مشهد است. شما با تهیه بلیط قطار از فلای تودی، می‌توانید بلیط قطار قم مشهد را بر اساس شرایط خود انتخاب کرده و سفرتان را آغاز کنید. سامانه فلای تودی به‌عنوان یک سرویس آنلاین معتبر، به شما این امکان را می‌دهد که به‌راحتی بلیط قطار خود به مقصد مورد نظر را بخرید. با استفاده از این سرویس، شما می‌توانید از مزایای فراوانی، همچون صرفه‌جویی در زمان و هزینه، استفاده از خدمات مشتریان و پشتیبانی 24 ساعته حرفه‌ای بهرمند شوید.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار