امام جمعه شهرستان پارسیان در آیین تجلیل از خیرین موکب امام خامنه ای روستای چهواز؛
تابناک هرمزگان- حجت الاسلام و المسلمین دکتر اسماعیل نیا از موکب اباعبدالله الحسین(ع) و خدمتگزاری به زوار اربعین به عنوان یک دارالتربیه یاد کرد و گفت: مواکب خدمت رسانی به زائر امام حسین(ع) محلی برای تربیت افراد و پایگاه انسان سازی است.
کد خبر: ۱۱۴۳۸۷۵
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۵ 16 December 2023

به گزارش خبرنگار تابناک هرمزگان// حجت الاسلام والمسلمین دکتر جواد اسماعیل نیا در آئین تجلیل و تکریم از خیرین موکب امام خامنه ای در روستای چهواز با اشاره به ثواب احداث ساختمان و برپایی موکب پذیرایی برای ارائه خدمت به زائرین اربعین اظهار کرد: اهالی روستای چهواز به ویژه بچه مسجدی ها اساس خیری که گذاشتید تا قیامت در ثواب آن سهیم و شریک و مورد لطف و عنایت ائمه هدی(ع) خاصه حضرت زهرا(س) خواهید بود.
وی با اشاره به فعالیت های اقشار مختلف مردم روستای چهواز در موکب امام خامنه ای(ره)، افزود: همه اهالی از کودکانی که کفش زوار را واکس می زدند، تا افرادی که به استقبال زائران می رفتند و همچنین آن ها را بدرقه می کردند و یا افرادی که منازل خود را برای اسکان زوار در اختیار موکب قرار داده بودند و خواهرانی که در آشپزخانه موکب خدمت می کردند تربیت یافته مکتب علوی و فاطمی و حسینی هستند.
امام جمعه شهرستان پارسیان از اهالی مومن، ولایی و همیشه در صحنه روستای چهواز به عنوان افتخاری برای شهرستان پارسیان نام برد و گفت: اهالی این روستا، مردمی سرزنده، پای کار و عاشق اهل بیت(ع) هستند و همت و اراده آنها توانست که سنی و شیعه را پای کار امام حسین(ع) بیاورند تا با برپایی مواکب به زائرین اربعین خدمت کنند.
در این آئین از 35 نفز از خیرینی که در آماده سازی ساختمان موکب امام خامنه ای و خدمات رسانی به زائرین اربعین همت گماشته بودند با حضور امام جمعه، معاونان فرماندار، بخشدار مرکزی و مسئولان محلی روستا تجلیل به عمل آمد.
گفتنی است؛ موکب امام خامنه ای به همت کانون فرهنگی هنری منتظران فرج و با همکاری و مشارکت اهالی روستای چهواز و خیرین در مسیر تردد زائرین از استان های هرمزگان، سیستان و بلوچستان و جنوب کرمان و در 40 کیلومتری قبل از شهر پارسیان با زیربنای 350 مترمربع هرساله در ایام اربعین میزبان زوار است.

انتها یپیام//

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار