کد خبر: ۱۱۴۳۷۶۸
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۹ 17 December 2023

یکی از بندهای تفاهم‌نامه کمیته ملی المپیک و شهرداری تهران مربوط به حل مشکل اشتغال و مسکن طلایی‌های هانگژو و المپیک پاریس است که باید تکلیف آن مشخص شود.

به گزارش ایسنا، کمیته ملی المپیک از سال های گذشته در آستانه رویدادهای مهمی چون بازی‌های آسیایی و المپیک تفاهم نامه‌هایی را با ارگان‌ها و بخش‌های خصوصی منعقد می کند تا حمایت‌هایی از مدال‌آوران انجام شود. در سال های گذشته بعضی از این تفاهم نامه‌ها به مرحله اجرا می رسید اما برخی دیگر هم به دست فراموشی سپرده می‌شد.

کمیته ملی المپیک اسفند سال ۱۴۰۱ تفاهم نامه همکاری با شهرداری تهران منعقد کرد تا طبق آن شهرداری تهران از مدال‌آوران بازی‌های آسیایی هانگژو و المپیک پاریس حمایت کند. این تفاهم نامه تا حدودی اجرایی شده است. پس از بازی‌های آسیایی هانگژو نیز با برگزاری مراسمی از مدال آوران تجلیل و طی تفاهم‌نامه، پاداش جدیدی به مدال‌آوران نیز تخصیص یافت و طبق اعلام محمود خسروی وفا در مجمع عمومی کمیته ملی المپیک، شهرداری کمک مالی هم کرده است.

البته تفاهم نامه بین شهرداری تهران و کمیته ملی المپیک یک بند دیگر هم دارد که به نظر می رسد باید تکلیف آن هم کم کم مشخص شود. یکی ازبندهای این تفاهم نامه در راستای حمایت و پشتیبانی از قهرمانان المپیک ۲۰۲۴ فرانسه و بازی های آسیایی ۲۰۲۳ هانگژو است و طبق این بند: برای هر یک از مدال‌آوران طلا معرفی شده از طرف کمیته ملی المپیک، حمایت و مساعدت شهرداری تهران در خصوص مسکن و اشتغال این قهرمانان در چارچوب قوانین و مقررات مربوطه صورت می‌پذیرد.

در بازی های آسیایی هانگژو ۱۳ ورزشکار صاحب مدال طلا شدند و در حال حاضر این طلایی‌ها در انتظار تعیین تکلیف وعده اشتغال و مسکن هستند.

در حال حاضر حدود دو ماه از بازی های آسیایی هانگژو گذشته است و فعلا خبر جدیدی در مورد این بند از تفاهم نامه به گوش نرسیده است این در حالی است که اشتغال یکی از معضلات جدید این روزهای ورزشکاران است و هر روز به تعداد نفراتی که نسبت به نداشتن شغل گلایه دارند، اضافه می‌شود. از این رو حتی اگر تکلیف شغل و مسکن طلایی‌های هانگژو مشخص شود، می تواند انگیزه مضاعفی برای المپیک پاریس هم باشد. 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار