چهارمین نشست رؤسای کمیسیون‌های فرهنگی و ورزشی شوراهای اسلامی مراکز استان‌ها در شهر کرمان برگزار شد.
کد خبر: ۱۱۴۳۴۶۵
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۹ 15 December 2023

به گزارش تابناک کرمان، محمود بابایی پیش از ظهر امروز در چهارمین نشست رؤسای کمیسیون‌های فرهنگی و اجتماعی و ورزشی شورا‌های اسلامی مراکز استان‌ها که در محل سالن سادات برگزار شد، اظهار کرد: هریک از شهر‌ها الگویی در زمینه فرهنگی و اجتماعی را در پیش گرفته‌اند که این نشست فرصت خوبی در زمینه تبادل نظر در این حوزه است.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر کرمان، هدف از برگزاری این نشست را برجسته‌سازی عناصر سنتی و اشتراک تجربه‌های شهری دانست و ابراز کرد: در تلاش هستیم که در این گردهمایی بتوانیم از تجربیات دیگر شهر‌ها در راستای هویت‌بخشی به شهر‌ها استفاده کنیم و همچنین به بحث و تبادل نظر در آسیب‌شناسی مسائل فرهنگی در شهر بپردازیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرکرد نیز مهمترین مؤلفه‌های شهر در تراز تمدن اسلامی را توجه به زیرساخت‌های فرهنگی دانست و افزود: شورا‌های اسلامی شهر بر علاوه بر توجه به پروژه‌های عمرانی و آبادانی شهر لازم است به بُعد فرهنگ و ایجاد وحدت و حفظ هویت‌های ملی و محلی نیز توجه داشته باشند.

ایزدی ادامه داد: تهیه طرح جامع فرهنگی برای شهر یکی از الزامات مهندسی فرهنگی برای شهر است و یکی از اقدامات اجرایی در این زمینه جلوگیری از مهاجرت گسترده به شهر‌ها و روستا‌ها است و باید سعی کنیم که تعلق خاطر به شهر‌ها و روستا‌ها را افزایش دهیم، چراکه این مهاجرت می‌تواند سبب مشکلات عدیده‌ای از جمله مشکلات معیشتی، فرهنگ و التهابات هویتی و فرهنگی شود.

وی اضافه کرد: می‌توانیم برای جلوگیری از این امر مشاهیر و آثار فرهنگی و باستانی را بیشتر و بهتر به مردم نشان دهیم که این امر قطعا مورد توجه دانشگاه‌ها و مدارس نیز خواهد گرفت، چرا که آنان آینده‌سازان کشور هستند.

ادامه نیز دیگر رؤسای فرهنگی به بیان دغدغه‌ها و مشکلات خود پرداختند.

برچسب ها: کرمان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار