نماینده مردم شهرستان‌های اسفراین و بام‌وصفی‌آباد در مجلس شورای اسلامی گفت: شرکت فولاد مبارکه به‌عنوان اولین و قدرتمندترین مصرف کننده روی در کشور برنده مزایده سرمایه‌گذاری در معدن آلبلاغ اسفراین شد.
کد خبر: ۱۱۴۳۴۳۹
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۳ 15 December 2023

به گزارش تابناک خراسان شمالی، مسائل معدن و کارخانه فرآوری سرب و روی آلبلاغ اسفراین در نشستی با حضور نماینده مردم اسفراین و بام‌وصفی‌آباد در مجلس شورای اسلامی، فرماندار شهرستان و جمعی از مسوولین استانی، شهرستانی و نمایندگان شرکت‌های فولاد مبارکه اصفهان بررسی شد.

امان‌الله حسین‌پور، نماینده مردم شهرستان‌های اسفراین و بام‌وصفی‌آباد در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست اظهار کرد: شرکت فولاد مبارکه به‌عنوان اولین و قدرتمندترین مصرف کننده روی در کشور در مزایده سرمایه‌گذاری در معدن آلبلاغ برنده شد و با توجه به اینکه این ظرفیت و توان در این شرکت برای ادامه عملیات اجرایی و ساخت کارخانه فرآوری وجود داشت انتظار بر این بود تا ادامه مراحل کار نیز توسط این شرکت سرعت گیرد.

وی گفت: ما در انتخاب زمین و جانمایی آن دخالتی نمی‌کنیم و هرجایی که توسط مشاور ذی‌صلاح مطالعات ارزیابی اثرات زیست محیطی و نمایندگان شرکت‌های فولاد مبارکه اصفهان و با در نظر گرفتن مسائل زیست محیطی تعیین شود را قبول داریم، اما انتظار این است که کار را سرعت دهند.

نماینده مردم شهرستان‌های اسفراین و بام‌وصفی‌آباد در مجلس شورای اسلامی افزود: برای بهره‌برداری از این معدن، جلسات متعدد و مسیری طولانی سپری شده و بدون تردید بهره‌برداری از این معدن، یک عامل مثبت و مهم در رشد و توسعه اقتصادی است و یکی از دغدغه‌ها و تاکیدات مهم مردم منطقه و استاندار نیز تسریع در بهره‌برداری از این معدن است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، در بازدید میدانی از عملیات اجرایی احداث جاده دسترسی و ابنیه فنی محور معدن آلبلاغ اسفراین توسط شرکت مذکور تقدیر کرد.

مسلم نوری، فرماندار اسفراین نیز در این نشست گفت: در جلسات متعدد چند نقطه جهت احداث و جانمایی کارخانه فرآوری سرب و روی معدن آلبلاغ با اولویت‌های اعلام شده مشخص که قرار شد بعد از بررسی و کارشناسی اقدامات بعدی جهت کلنگ‌زنی آن انجام شود.

وی ادامه داد: در همین راستا با توجه به فراهم شدن کلیه الزامات و صدور مجوز‌های لازم، انجام همزمان برخی فعالیت‌ها به‌منظور اتمام فوری این فاز و شناسایی زمین مورد انتظار است.

نوری در ادامه برای همکاری این فرمانداری و سایر دستگاه‌های اجرایی جهت کمک به شرکت‌های گروه فولاد مبارکه اصفهان به‌عنوان سرمایه‌گذار و عامل منتخب بهره‌برداری از معدن آلبلاغ اعلام آمادگی کرد.

در پایان این نشست موعد کلنگ‌زنی و جانمایی احداث کارخانه فرآوری سرب و روی معدن آلبلاغ اسفراین در دهه فجر تعیین شد.

برچسب ها: خراسان شمالی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار