هوشمندسازی جاده های مازندران از نیازهای اساسی استان است که این امر با توجه به اهمیت استان در کشور مورد اهتمام ناجا نیز قرار گرفت.
کد خبر: ۱۱۴۳۴۰۱
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۹ 14 December 2023

به گزارش تابناک مازندران ، سید محمود حسینی پور استاندار مازندران گفت:

رانندگان پر خطر در جاده های استان باید بدون اغماض و با قاطعیت اعمال قانون شوند و از این پس برای کاهش تلفات انسانی قاطعیت پلیس در برخورد با قانون‌شکنان تشدید خواهد شد.

سید محمود حسینی پور روز چهارشنبه در رزمایش طرح ترافیکی زمستانه مازندران با بیان این که، استقرار و حضور دستگاه های خدمات رسان از جمله پلیس، راهداری، امداد خودرو، اورژانس و هلال‌احمر در جاده های استان امید و احساس آرامش مردم را بیشتر می کند، افزود: ماموریت های پلیس در این خطه به مراتب سخت تر از دیگر استان های کشور است، چرا که طبق ثبت آمار تردد، حضور مسافران و گردشگران در مازندران دایمی شده است.

وی با ذکر این نکته که باید با برنامه‌ریزی دقیق تر آمار تصادف و تلفات انسانی را در جاده های مازندران به حداقل ممکن برسانیم، ادامه داد: همکاری و همراهی آحاد مردم در نقش آفرینی پلیس مازندران در این ماموریت بسیار مهم و اساسی است.

حسینی پور با ذکر این نکته که اقتدار پلیس مازندران به معنای ظلم کردن نیست، بلکه قاطعیت در کنار عدالت و مروت است، اظهارداشت: امروز باید با همدلی و همزبانی به مردم خدمت کرد و پلیس این رویکرد را در ماموریت خود به درستی و با قاطعیت عملیاتی می کند.

وی به پیش بینی شرایط آب و هوایی و زمستان سخت در مناطق کوهستانی مازندران اشاره کرد و گفت: با توجه به موقعیت استراتژیک استان، حفظ برقراری تردد جاده های مازندران در اولویت برنامه‌های استان است.

نماینده عالی دولت در مازندران طرح رزمایش ترافیکی زمستانی را تجدید بیعت نیروهای دستگاه های اجرایی با پلیس برای ارایه خدمات مطلوب به مردم توصیف کرد و بیان داشت: هوشمندسازی جاده های مازندران از نیازهای اساسی استان است که این امر با توجه به اهمیت استان در کشور مورد اهتمام ناجا نیز قرار گرفت.

استاندار مازندران به اهمیت انسجام نیروی های خدمات رسان به مردم اشاره کرد و توضیح داد: همه باید در راستای کاهش تلفات و حوادث جاده ای تلاش کنیم. باید ابتکار و ایده کاهش تلفات انسانی ناشی از تصادف در محورهای مازندران را از طریق انجام پژوهش در دانشگاه عملیاتی کنیم.

وی با اشاره به این نکته که طبق آمار پزشکی قانونی کشور امسال فوتی های ناشی از تصادف جاده ای هفت درصد افزایش یافته است، گفت: برای کاهش تصادف رانندگی، هوشمند سازی جاده ضروری است.

حسینی پور از مجموعه راهداری مازندران خواست تا در رفع مناطق حادثه خیز جاده ای بیشتر تلاش کند تا امنیت روانی بین مردم بیشتر شود، گفت: رعایت مقررات و قوانین راهنمایی و رانندگی از سوی مردم کمک به پلیس، امنیت سلامت و جان یکدیگر است.

وی از رسانه های گروهی خواست تا لزوم فرهنگ سازی رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی را بیش از پیش جدی بگیرند و اظهار داشت: نقش رسانه‌ها در پیوست رزمایش طرح ترافیکی زمستانه جاده ای در استان باید تعریف شود.

استاندار مازندران از فعالیت دوباره بالگرد اورژانس مازندران خبر داد و گفت: تجهیز کردن مراکز درمانی و بیمارستان های محدوده راه های مواصلاتی استان باید مورد توجه ۲ دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل قرار بگیرد.

وی توضیح داد:‌ طبق آمار حدود ۶ درصد فوتی های ناشی از تصادف در مسیر انتقال مصدومان صورت می گیرد. 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار