مدیرکل بیمه سلامت خوزستان از پرداخت یارانه ارزی شیر خشک در داروخانه‌های استان خوزستان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۴۳۲۱۰
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۹ 13 December 2023

تابناک خوزستان: دکتر محمدرضا رضایی با اشاره به پرداخت یارانه ارزی توسط بیمه سلامت برای جلوگیری از افزایش قیمت شیرخشک، اظهار کرد: با توجه به اینکه در حال حاضر بهترین گزینه برای تغذیه نوزادان به جای شیر مادر شیر خشک است، به منظور جلوگیری از افزایش قیمت شیر خشک و حمایت از طرح جوانی جمعیت، مابه‌تفاوت نرخ ارز در شیرهای خشک معمولی (رگولار) از سوی بیمه سلامت به جای مصرف‌کننده پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به اجرای این طرح در داروخانه‌های خوزستان افزود: به عنوان مثال قیمت قدیم شیر آپتامیل یک، ۸۰ هزار تومان بود که قیمت این شیر با محاسبه نرخ جدید به مبلغ ۱۱۹ هزار و ۳۰ تومان افزایش یافته است؛ اختلاف قیمت جدید و قدیم ۳۹ هزار و ۳۰ تومان است که این مبلغ توسط بیمه سلامت به عنوان یارانه ارز شیر خشک به داروخانه‌ها پرداخت می‌شود و کماکان خریدار هنگام مراجعه به داروخانه همان قیمت ۸۰ هزار تومان را پرداخت می‌کند.

مدیرکل بیمه سلامت خوزستان گفت: اجرای کامل این طرح موجب بهبود نسبی کمبود شیر خشک در سطح‌های تولید، توزیع و عرضه خواهد شد و ضمن بهره‌مندی مصرف‌کننده نهایی از ارز تخصیص داده‌شده به شیرهای خشک، قاچاق معکوس این محصولات و مصارف خارج از عرف آن به حداقل می‌رسد و خانوارها مشکلی برای تامین این نوع شیرها نخواهند داشت.

وی افزود: داروخانه‌های ارائه‌دهنده شیرهای خشک معمولی باید دقت کنند که مطابق پیام مندرج در سامانه تی تک (TTAK)، از دریافت مبلغ مابه‌تفاوت ارزی مصرف‌کننده خودداری کنند. این مبلغ به صورت ماهانه از سوی بیمه سلامت به حساب داروخانه‌ها واریز می‌شود.

رضایی گفت: نوع بیمه در پرداخت این مابه‌تفاوت، تاثیری ندارد و بیمه شده‌های سایر سازمان‌های بیمه‌ای از جمله تامین اجتماعی و... مانند بیمه‌شدگان بیمه سلامت می‌توانند از این طرح استفاده کنند.

منبع/ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار