مدیرکل گمرک یزد از رشد ارزش کالاهای صادراتی این گمرک در هشت ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال قبل از آن خبر داد.
کد خبر: ۱۱۴۱۶۶۵
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۶ 05 December 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، محمدحسین سلمانی با اشاره به عملکرد تجارت خارجی استان در هشت ماهه امسال، گفت: در هشت ماهه سال جاری بیش از 2میلیون و 137 هزار تن کالا به ارزش 342 میلیون و 557 هزار دلار از این گمرک به خارج از کشور صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزن حدود 6 درصد کاهش و از نظر ارزش دلاری حدود 6 درصد افزایش را نشان می دهد.
وی افزود: کالاهای صادراتی یزد در این مدت اکثرا به کشورهای همسایه شامل عراق ، امارات متحده عربی ، پاکستان ، افغانستان، عمان و ترکیه ارسال شده است.
سلمانی کاشی و سرامیک ، هیدروکربن های سبک ، اکسیدهای مولیبدن ، میلگرد و پروفیل و شمش فولادی ، نایلون و نایلکس را عمده ترین کالاهای صادراتی یزد در این مدت ذکر کرد.
مدیرکل گمرک یزد همچنین میزان واردات گمرک استان در این مدت را 78 هزار و 532 تن کالا به ارزش 193 میلیون و 499 هزاردلار عنوان کرد که از نظر وزن 14 درصد کاهش و از حیث ارزش 12 درصد رشد داشته است.
وی با بیان اینکه بیشترین کالاها از کشورهای ترکیه ، چین ، هلند ، ایتالیا و امارات متحده عربی به کشور وارد شده است تصریح کرد: عمده کالاهای وارداتی استان را مواد اولیه و ماشین آلات خط تولید شامل می شود .
مدیرکل گمرک یزد تراز تجاری استان در هشت ماهه سال جاری را بیش از 149 میلیون دلار مثبت ذکر کرد.
سلمانی پذیرش ضمانت نامه بانکی، ارزیابی در محل، ترخیص نسیه، پذیرش درخواست‌های ایجاد انبار اختصاصی ، امکان ورود موقت مواد اولیه بدون حقوق و عوارض، استرداد حقوق و عوارض گمرکی ، ارزیابی در محل و عدم ارسال مجدد کالای صادراتی به آزمایشگاه را ازجمله تسهیلات گمرک برای ترخیص کالا ذکر کرد.
مدیرکل گمرک استان یزد در پایان اظهارداشت: مجموع درآمدهای گمرک یزد در این مدت به 6 هزار و 598 میلیارد ریال رسید که شامل بیش از 2 هزار و 959 میلیارد ریال پرداخت قطعی و 3 هزار و 639 میلیارد ریال ضمانت نامه بانکی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار