استانداری‌های سمنان و خراسان شمالی با همراهی یک دوستدار حیات‌وحش، تفاهم‌نامه‌ای را برای حفاظت از یوزپلنگ آسیایی امضا کردند.
کد خبر: ۱۱۴۱۶۲۵
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۶ 04 December 2023

به گزارش تابناک سمنان، محمد حمیدی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان با اشاره به اهمیت حفاظت از گونه ارزشمند یوزپلنگ آسیایی اظهار کرد: استانداری‌های سمنان و خراسان شمالی تفاهم‌نامه‌ای را برای حفاظت از یوزپلنگ آسیایی امضا کردند.

وی تصریح کرد: امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان و معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان شمالی در خصوص حفاظت از یوز آسیایی می‌تواند در صیانت از این گونه ارزشمند بسیار مؤثر باشد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان با بیان اینکه این تفاهم‌نامه امروز با حضور مسؤولان مرتبط در دفتر معاونت عمرانی استانداری سمنان منعقد شد، اظهار کرد: هم‌زمان با روز جهانی یوزپلنگ، برنامه‌های خوبی در راه حفاظت از این گونه در معرض انقراض در استان سمنان اجرایی شد.

حمیدی بیان کرد: در قالب این تفاهم‌نامه، یکی از دوستداران حیات‌وحش قول داد تا ۱۰۰ میلیارد ریال به امر مهم حفاظت از یوزپلنگ آسیایی اختصاص دهد که امیدواریم این اعتبار محقق شود.

وی تصریح کرد: امضای تفاهم‌نامه بین استانداری‌های سمنان و خراسان شمالی می‌تواند جمعیت یوزپلنگ آسیایی را به‌ویژه در پارک ملی توران و مناطق حفاظت‌شده محل زندگی یوزها حفظ و در راه افزایش تعداد آنها کمک شایانی کند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان ادامه داد: قرار شده است تا با مشارکت دوستداران محیط‌زیست و علاقه‌مندان به حیات‌وحش، امکانات و تجهیزات موردنیاز برای حفاظت از یوز ایرانی در شرق استان سمنان تأمین شود.

به گزارش فارس؛ این مراسم با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی، فرمانداران شهرستان‌های میامی و جاجرم  برگزار شد.

تفاهم‌نامه همکاری اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان‌های سمنان و خراسان شمالی و فرمانداران شهرستان‌های میامی و جاجرم در خصوص استفاده از ظرفیت‌های سازمان‌های مردم‌نهاد و دوستداران محیط‌زیست برای حفاظت از یوز آسیایی در منطقه میاندشت شهرستان میامی در این مراسم منعقد شد.

برچسب ها: سمنان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار