نخستین نمایشگاه بین المللی و تخصصی تجهیزات پزشکی و دندان پزشکی افتتاح شد.
کد خبر: ۱۱۴۰۷۲۵
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۸ 29 November 2023

به گزارش تابناک بوشهر، یحیی رضایی معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بوشهر عصر امروز در آئین افتتاح نخستین نمایشگاه بین المللی و تخصصی تجهیزات پزشکی و دندان پزشکی در بوشهر، اظهار داشت: برگزاری این نمایشگاه می‌تواند اثرات خوبی در حوزه پزشکی در استان و حتی کشور داشته باشد.

وی افزود: صنعتگران و سرمایه‌گذاران شرکت‌کننده در این نمایشگاه می‌توانند با مزیت‌های بسیار خوب استان بوشهر جهت سرمایه‌گذاری آشنا شوند.

رضایی ادامه داد: بیشترین مرز آبی با خلیج‌فارس، گمرک‌های متعدد و منطقه ویژه اقتصادی و در آینده‌ای نزدیک منطقه آزاد تجاری ازجمله مزیت‌هایی است که می‌تواند به ورود سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان به استان کمک کند.

وی یادآور شد: دانشگاه‌ علوم پزشکی بوشهر آمادگی دارد تا در صدور مجوز و ارائه مشاوره‌ به جامعه هدف همکاری لازم را داشته باشد.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اضافه کرد: در نخستین نمایشگاه تخصصی تجهیزات پزشکی، آزمایشگاهی و دندان‌پزشکی، ۶۵ شرکت از ۶ استان کشور در زمینه‌های تشخیصی، درمانی و پیشگیری حضور دارند.

وی ادامه داد: تجهیزات پزشکی تعریف بسیار وسیعی از ابزار کوچک مانند فشارسنج تا ابزارهای بزرگ مانند لیزر و ام.آر.آی را در بر می‌گیرد که می‌تواند در ارتقاء سلامت مردم نقش بسیار مؤثری داشته باشد.

رضایی گفت: در سال ۲۰۲۰، ۴۷۶ میلیارد دلار گردش مالی تجهیزات پزشکی دنیا بوده که این رقم در سال ۲۰۲۷ طبق پیش‌بینی‌ها به ۶۵۰ میلیارد دلار خواهد رسید.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ادامه داد: در ایران نیز سال ۲۰۲۰ چرخش مالی این تجهیزات ۲.۵ میلیارد دلار گزارش‌شده که پیش‌بینی‌شده در ۲۰۲۵ به ۳.۷ میلیارد دلار افزایش یابد.

وی ادامه داد: این فرصت مغتنمی برای کشور است تا با ورود نیروهای بسیار خوب و کارآمد در حوزه تجهیزات پزشکی، شاهد بی‌اثر شدن تحریم‌ها، اشتغال‌زایی و ایجاد ارزش‌افزوده برای کشور شده و به شعار سال یعنی افزایش تولید و کنترل تورم جامعه عمل بپوشانیم.

رضایی افزود: خیلی مهم است که تجهیزات پزشکی باکیفیت و مطابق با استانداردهای ملی و بین‌المللی به‌صورت عادلانه در بین مردم توزیع شود که دراین‌بین دولت نقشی مهم بر عهده دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس، نخستین نمایشگاه تخصصی تجهیزات پزشکی، آزمایشگاهی و دندان‌پزشکی با حضور شرکت‌های دانش‌بنیان ، تولیدکننده ، واردکننده و توزیع کننده از هفتم تا دهم آذرماه از ساعت ۱۶ تا ۲۱ پذیرای بازدیدکنندگان در محل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان بوشهر است.

برچسب ها: بوشهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار