کد خبر: ۱۱۴۰۳۷۵
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۹ 27 November 2023

به گزارش تابناک مازندران ، اخبار انتظامی استان مازندران در مورخه 05/09/1402 تقدیم حضور می گردد.

---------------------------------

اخاذی از دختران با انتشار تصاویر خصوصی در فضای مجازی 

سرهنگ سیدجعفر افضلی فرمانده انتظامی شهرستان بابلسر از دستگیری فردی که با انتشار تصاویر خصوصی دختران در فضای مجازی از آنها اخاذی می کرد، خبر داد. 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری پلیس، سرهنگ "سیدجعفر افضلی" در تشریح این خبر بیان داشت: در پی مراجعه دختر جوانی به پلیس فتا بابلسر مبنی بر انتشار تصاویر خصوصی در فضای مجازی و اخاذی از وی، بلافاصله رسیدگی به این پرونده در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: طی تحقیقات اولیه از شاکی مشخص شد که وی مدتی قبل در یک شبکه اجتماعی ضمن آشنایی با فردی که به ظاهر قصد ازدواج با او را داشته اقدام به ارسال تعدادی از تصاویر خصوصی برای وی می کند که پس از دریافت تصاویر، متهم به یک باره تغییر رفتار داده و قربانی را تهدید به انتشار تصاویر و اطلاعات شاکی در فضای مجازی می کند.

فرمانده انتظامی شهرستان بابلسر تصریح کرد: ماموران پلیس فتا این شهرستان با اقدامات فنی و تخصصی، متهم را که از ساکنین شهرستان همجوار بوده را شناسایی و پس از هماهنگی قضایی وی را دستگیری و تحویل مراجع قضائی دادند.

وی اظهار داشت: متهم در بازجوئي خود اعتراف کرد که با عضويت در گروهاي مختلف، اعتماد دختران نوجوان را جلب و با دسترسي به تصاوير خصوصی با ايجاد مزاحمت و تهديد به انتشار تصاوير خصوصی آنان، اقدام به اخاذی از آنها می کرد که در این خصوص به 20 فقره اخاذی در شهرهای مختلف اعتراف کرد.

سرهنگ افضلی در پایان اظهار داشت:کاربران شبکه‌هاي اجتماعي و به خصوص نوجوانان نسبت به ارتباط با افراد ناشناس به ظاهر موجه و همچنين نگهداري تصاوير و ‏فيلم‌هاي خصوصي خود دقت بيشتري داشته باشند، نگذارند تصاوير خصوصي آن‌ها در اختيار ديگران باشد و به هيچ عنوان آنها را در فضاي مجازي براي ‏ديگران، حتي نزديکان و بستگان خود ارسال نکنند، زيرا ممکن است در آينده مورد سوءاستفاده واقع شود.

---------------------------------

کشف موتورسنگین 1000سی سی قاچاق در ساری 

سرهنگ عبدالله حسن زاده فرمانده انتظامی شهرستان ساری از توقیف یک دستگاه موتورسنگین 1000 سی سی قاچاق به ارزش 8 میلیارد ریال در آن شهرستان خبر داد. 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "عبدالله حسن زاده" درباره این خبر گفت: در راستای برخورد با مزاحمان خیابانی و برهم زنندگان نظم و امنیت عمومی، طرح برخورد با موتور سنگین های متخلف در شهرستان ساری به مرحله اجرا درآمد.

وی، افزود: در اجرای این طرح ماموران یگان امداد ساری در اقدامی عملیاتی موفق شدند یک دستگاه موتور سنگین 1000 سی سی قاچاق فاقد مدارک را توقیف کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان ساری با اشاره به این که موتورسیکلت توقیفی فاقد هرگونه مجوز تردد بوده است، گفت: راکب موتورسیکلت مذکور پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

سرهنگ حسن زاده ارزش ریالی موتورسیکلت سنگین کشف شده را بالغ بر 8 میلیارد ریال عنوان کرد و ازشهروندان خواست در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت های اقتصادی غیرمجاز از جمله قاچاق ، موضوع را به مرکز فوریت های پلیس110 اطلاع دهند.

---------------------------------

توقیف 37 دستگاه موتور سیکلت فاقد پلاک و مدارک در جویبار 

سرهنگ عبداله اکبری فرمانده انتظامی جویبار از اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و توقیف 37 دستگاه موتورسیکلت متخلف و فاقد پلاک و مدارک در این شهرستان خبر داد. 

به گزارش خبرگزاری پلیس، سرهنگ "عبداله اکبری" در تشريح جزئیات اين خبر گفت: طرح ارتقاء امنیت اجتماعی با محوریت مبارزه با سرقت و سارقان سابقه دار توسط ماموران انتظامی جویبار به مرحله اجرا در آمد.

وی افزود: تیم های عملیاتی پلیس در اقدامی مقتدرانه 37 دستگاه موتورسیکلت متخلف و فاقد پلاک را در این راستا شناسایی و توقيف کردند.

سرهنگ اکبری در ادامه با بیان اینکه درصد بالایی از جرائم و سرقت های وقوع یافته این شهرستان مرتبط به موتورسیکلت سواران می باشد، تصريح كرد: موتورسیکلت های توقیف شده با انجام هماهنگی های قانونی به پارکینگ منتقل شدند.

فرمانده انتظامی جویبار در پايان از شهروندان خواست: برای پایداری و تامین امنیت شهر ضمن مشارکت در این حوزه با پلیس در صورت مشاهده هر گونه موارد مشکوک بلافاصله با مرکز فوریت های پلیسی 110 تماس حاصل نمایند.

---------------------------------

انهدام باند سارقان احشام و اماکن در ساری 

سرهنگ علی قیصری رئیس پلیس آگاهی استان مازندران از دستگیری 5 سارق و مالخر سابقه دار و کشف 8 فقره سرقت به ارزش 2میلیارد و چهارصد میلیون ریال، در شهرستان ساری خبر داد. 

سرهنگ "علی قیصری" در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری پلیس، اظهار داشت:

در پی وقوع چند فقره احشام در حوزه شهرستان ساری، موضوع در دستور کار اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی افزود: با جمع آوری مستندات، دلایل و با بررسی اسناد و مدارک در صحنه های سرقت با استفاده از اقدامات فنی و اطلاعاتی مشخص شد؛ سارقان با شناسایی دامداری و اماکن در مناطقی که پایش تصویری ضعیف داشته، اقدام به سرقت می کردند.

رئیس پلیس آگاهی استان مازندران بیان داشت: متهمان با اقدامات تخصصی، اطلاعاتی، بهره گیری از روش های نوین کشف جرم و تحقیقات گسترده میدانی شناسایی و پس از اخذ دستور قضایی در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر و روانه دادسرا شدند.

سرهنگ قیصری اظهار کرد: ماموران در بازرسی از مخفیگاه متهمان400قطعه مرغ، 2 راس گاو، یک راس گوسفند و 4 دستگاه پمپ آب تحویل شکات و یا رد مال شده است که ارزش ریالی اموال مکشوفه بالغ بر2 میلیارد و چهارصد میلیون ریال برآورد شد.

رئیس پلیس آگاهی استان مازندران تصریح کرد: شهروندان ضمن توجه به هشدارهای صادره از پلیس، از دوربین مداربسته و سیستم آژیر به جهت پیشگیری و کندی روند سرقت استفاده نموده،درهای ورودی اماکن و دامداری را از نوع کرکره های مشبک انتخاب و نسبت به مقاوم سازی آن اقدام کنند و هرگونه موارد مشکوک از طریق شماره110به پلیس اطلاع رسانی شود.

---------------------------------

کشف داروهای قاچاق در عباس آباد 

سرهنگ داود صفاری زاده فرمانده انتظامی شهرستان عباس آباد از کشف 8 هزار و 420 قلم داروی قاچاق به ارزشی بالغ بر 20 میلیارد ریال در آن شهرستان خبر داد. 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "داود صفاری زاده" درباره جزئیات این خبر، گفت: به منظور مقابله با قاچاق و جلوگیری از عرضه کالاهای غیرمجاز سلامت محور، ماموران انتظامی شهرستان عباس آباد با انجام اقدامات اطلاعاتی از فعالیت دو قاچاقچی دارو در این شهرستان با خبر شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان عباس آباد افزود: ماموران با بررسی های همه جانبه موفق به شناسایی چندین انبار و محل نگهداری دارو و کالاهای غیرمجاز توسط متهمان شدند.

سرهنگ صفاری زاده، تصریح کرد: ماموران پس از هماهنگی با مرجع قضائی و همکاری نماینده شبکه بهداشت و درمان شهرستان عباس اباد در بازدید از انبارهای متعلق به متهمان در مجموع 8 هزار و 420  قلم انواع داروهای فاسد، تاریخ مصرف گذشته، قاچاق و فاقد مجوز بهداشتی کشف کردند.

وی، ارزش داروهای قاچاق کشف شده را برابر نظر کارشناسان بالغ بر 20 میلیارد ریال عنوان کرد و بیان داشت: داروها و سایر کالاهای خارجی که خارج از مقررات قانونی به داخل کشور قاچاق می شوند، معمولا از سلامت کافی برخوردار نبوده و قطعا تهدیدی جدی برای سلامت افراد جامعه را در پی خواهند داشت.

فرمانده انتظامی شهرستان عباس آباد در خاتمه به افرادی که با سلامت جامعه در ارتباط هستند، توصیه کرد: ضمن خودداری از مصرف کالاهای خارجی خصوصا کالاهای سلامت محور در صورت شناسایی سودجویان و قاچاقچیان کالا، مراتب را به مرکز فوریت های پلیسی 110 و یا سایر مراجع انتظامی و قضائی اعلام دارند.

---------------------------------

دستگیری عامل ایجاد مزاحمت در فضای مجازی بهشهر 

سرهنگ علی اکبر قلی پور فرمانده انتظامی شهرستان بهشهر از شناسايي و دستگيري فردي که در فضای مجازی اقدام به مزاحمت کرده بود، خبر داد. 

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ" علی اکبر قلی پور" در تشریح این خبر بیان داشت: در پي رصد فضای مجازی توسط پلیس فتا و اطلاع از فعاليت صفحه اینستاگرامی فردی که اقدام به ایجاد مزاحمت برای یک خانواده کرده بود شناسايي و دستگيري وی در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وي با اشاره به مزاحمت های مکرر و نقل مکان شاکیان از شهر خود به شهر دیگر  افزود: با اقدامات اطلاعاتی پلیس، متهم مربوطه که یک مرد جوان بود شناسايي و پس از هماهنگی قضائی دستگیر و در تحقيقات صورت گرفته معترف شد این اقدام را به علت شخصی انجام داده است.

فرمانده انتظامی بهشهر در پایان خاطرنشان کرد: پليس فتا به ‌صورت شبانه روزي آماده پاسخگويي به شهروندان است و عموم مردم مي‌توانند در صورت اطلاع از هرگونه فعاليت مجرمانه در فضاي مجازي مراتب را از طریق تلفن 110 به پلیس اطلاع دهند.

---------------------------------

کشف لیزرهای قاچاق در قائم شهر 

سرهنگ  مهدی خادمی فرمانده انتظامی شهرستان قائم شهر از کشف دو دستگاه لیزر برقی قاچاق به ارزش 8 میلیارد ريالدر این شهرستان خبر داد. 

سرهنگ "مهدی خادمی" در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان داشت: در پي کسب خبري مبني بر استفاده از دو دستگاه لیزر غیرمجاز در یک واحد کلینیک زیبایی پوست در شهرستان قائم شهر، رسيدگي به موضوع در دستور کار ماموران پلیس امنیت اقتصادی شهرستان قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان قائم شهر افزود: با انجام اقدامات اطلاعاتي و نامحسوس محل مورد نظر شناسايي و پس از کسب مجوز قضائي 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار