رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و روسیه گفت: تلاش مشترک ایران و روسیه برای توقف ماشین کشتارجمعی غیرنظامیان فلسطین توسط صهیونیست‌ها باید تقویت شود.
کد خبر: ۱۱۳۹۶۶۶
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۳ 24 November 2023

به گزارش تابناک بوشهر، ابراهیم رضایی رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و روسیه در حاشیه نشست مشترک گروه‌های دوستی پارلمانی مجلس شورای اسلامی و دومای دولتی روسیه در مسکو اظهار داشت: روسیه هم کشور مهم و بزرگی است و هم در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران جایگاه ویژه‌ای دارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: تعدد ملاقات‌ها و دیدار‌های سران و روسای جمهوری و مجالس دو کشور، نشان‌دهنده سطح مناسبات دوجانبه است و مسائلی همچون تحریم‌های ظالمانه غرب و مقابله با یکجانبه‌گرایی آمریکا باعث افزایش اشتراکات و نزدیکی دو کشور به یکدیگر شده است.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به رفت‌وآمد‌های هیأت‌های پارلمانی ایران و روسیه و میزبانی ایران از سومین اجلاس پارلمانی دو کشور با حضور روسای مجلس شورای اسلامی و دومای دولتی روسیه در سال ۱۴۰۱ و سفر رئیس و اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به مسکو طی یکماه گذشته گفت: روابط پارلمانی دوجانبه امروز در بهترین سطح قرار دارد.

لزوم شتاب‌بخشی به اجرای طرح‌های مشترک تهران - مسکو

رضایی با اشاره به سفر سال ۱۴۰۰ رئیس‌جمهوری اسلامی ایران به مسکو گفت: سران دو کشور در این سفر توافق کردند که روابط تجاری و اقتصادی دو کشور تا ۱۰ میلیارد دلار در اولین گام گسترش یابد.

وی با تأکید بر ضرورت تلاش طرفین برای دستیابی به این هدفگذاری گفت: شتاب‌بخشی در طرح‌های مشترک همچون تکمیل زیرساخت‌های کریدور شمال – جنوب و لایروبی کانال ولگا، ضروری است و به نفع هر دو کشور است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بر تقویت همکاری‌های دوجانبه در عرصه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی تأکید کرد و گفت: تلاش مشترک ایران و روسیه برای توقف ماشین کشتار غیرنظامیان و مردم مظلوم فلسطین توسط صهیونیست‌ها در غزه ادامه داشته و باید تقویت شود.

رضایی با بیان اینکه مواضع ایران و روسیه در زمینه تحولات اخیر غزه به یکدیگر نزدیک است، گفت: از اصل مواضع و تلاش‌های بشردوستانه روسیه تشکر می‌کنیم و معتقدیم که پشت صحنه همه جنایات در غزه، آمریکایی‌ها هستند. آن‌ها عامل اصلی کشتار مظلومان در دنیا هستند.

وی ادامه داد: پناهگاه و تکیه‌گاه اصلی اقتصادی، سیاسی، امنیتی و اطلاعاتی صهیونیست‌ها برای قتل‌عام زنان و کودکان فلسطینی، آمریکایی‌ها هستند و آن‌ها حتی در شورای امنیت سازمان ملل هم کارشکنی کردند.

موضع متناقض غرب از جنگ اوکراین تا غزه

این نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: موضع متناقض غرب و آمریکایی‌ها از جنگ اوکراین تا قتل‌عام مردم مظلوم فلسطین در غزه بیش از هر زمان دیگری روشن شد؛ آن‌ها دیروز با جنگ افروزی در اوکراین به کشتار مردم کمک کردند و امروز با حمایت از صهیونیست‌ها به کشتار زنان و کودکان در فلسطین کمک می‌کنند.

لزوم تقویت همکاری‌ها برای حل مسائل سوریه

رئیس طرف ایرانی گروه دوستی پارلمانی ایران و روسیه با بیان اینکه همکاری‌های تهران – مسکو می‌تواند به برقراری صلح در منطقه کمک کند، از همکاری مشترک در مبارزه با تروریسم و نابودی داعش به عنوان تجربه‌ای موفق یاد کرد و ایفای نقش بیشتر روسیه در جلوگیری از تجاوزات رژیم صهیونیستی به خاک سوریه در مقطع کنونی را خواستار شد.

وی با اشاره به ابتکارات و پیشنهاد طرف ایرانی برای حل اختلافات میان سوریه و ترکیه اظهار داشت: مشارکت فعالانه‌تر ایران و روسیه با این کشورها، دستیابی به راه‌حل در این حوزه را نیز تسریع می‌کند.

برچسب ها: بوشهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار