مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه وبویراحمد گفت: گردنه بیژن در جاده ارتباطی سی سخت به پادنا و سمیرم استان اصفهان به دلیل بارش سنگین برف و جلوگیری از بروز ریزش بهمن و ایمنی مسافران به صورت موقت مسدود شد.
کد خبر: ۱۱۳۹۰۰۴
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۱ 20 November 2023

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، علیرضا نیکروز روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود:گردنه بیژن تا فردا سه شنبه سی ام آبان ماه مسدود است و پس از عبور سامانه بارندگی مذکور از سوی راهداران کهگیلویه و بویراحمد بازگشایی می‌شود.

وی بیان کرد:گردنه بیژن، منطقه‌ای سخت گذر در مسیر بین استانی روستای نورآباد از توابع پادنای سمیرم تا شهر سی سخت مرکز شهرستان دناست که در ایام سردِ سال، به بیش از سه متر می‌رسد و موجب ریزش بهمن می‌شود.

طول این مسیر، از انتهای روستای نورآباد سمیرم تا سی سخت ۲۰ کیلومتر است که ۱۲ کیلومتر در حوزه استان اصفهان و هشت کیلومتر در حوزه کهگیلویه و بویراحمد واقع شده است.

گردنه بیژن از نام یکی از سرداران ایرانی به نام بیژن گرفته شده است که همراه با سربازانش هنگام گذر از این گردنه که میان دو قله نزدیک هم جای دارد برفگیر شد و همان جا در زیر خروار‌ها برف ناپدید شد.

۲۵ آبان امسال با بارش نخستین برف پاییزی در گردنه بیژن سبب مسدود شدن این منطقه شد که پس از ساعت‌ها از کوشش از سوی نیرو‌های امدادی اداره کل حمل و نقل جاده‌ای این مسیر بازگشایی شد و امروز دوباره با بارش سنگین برف و ایمنی مسافران این مسیر تا اطلاع بعدی مسدود شد.

بارندگی‌ها تاکنون بدون خسارت

مدیر کل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: سامانه بارشی بامداد امروز وارد استان شده و تاکنون بارندگی‌های خوبی به ویژه در مناطق گرمسیری به همراه داشته، اما هیچ گزارشی از خسارت‌های ناشی از این سامانه گزارش نشده است.

نیکروز با اشاره به هشدار سطح قرمز هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد در پی ورود سامانه بارندگی قوی از شهروندان استان خواست تا از انجام مسافرت‌های غیرضروری پرهیز کنند.

وی از رانندگان نیز خواست ضمن رعایت فاصله طولی خودروی خود تجهیزات سفر مانند زنجیر چرخ به همراه داشته باشند.

نیکروز همچنین به عشایر توصیه کرد: در نزدیکی سواحل رودخانه‌ها به علت سست بودن خاک و امکان بروز حادثه برای خود و دام هایشان خودداری کنند.

وی تاکید کرد: شهروندان و علاقه‌مندان به کوهنورودی در بازه زمانی امروز تا پایان روز سه شنبه از کوهپیمایی خودداری کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار