رئیس ستاد اقامه نماز قم:
رئیس ستاد اقامه نماز قم با اشاره به فعالیت‌های انجام شده در راستای برگزاری نماز ظهر عاشورا گفت: حدود 10 مکان در استان قم به عنوان ستاد برگزاری نماز ظهر عاشورا در نظر گرفته‌ایم و نماز جماعت ظهر عاشورا در آنجا برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۱۳۸۹۸
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۴ 18 October 2015
به گزارش تابناک قم، محمد خامه یار در نشست خبری مدیریت ستاد اقامه نماز که در ساختمان ستاد اقامه نماز قم برگزار شد اظهار داشت: یکی از اقداماتی که در راستای ترویج فرهنگ نماز خوانی از سوی ستاد اقامه نماز انجام شد اهدای 4 هزار جلد کتاب به روحانیونی بود که عازم سفر تبلیغی محرم هستند.

رئیس ستاد اقامه نماز قم با بیان اینکه به منظور ترویج فرهنگ نماز از فعالیت جهادی استفاده می‌کنیم افزود: دبیران اقامه نماز نیز با هماهنگی با ما اقدامات جهادی انجام می‌دهند، در این مدت کوتاه که در حال فعالیت هستم استان قم به عنوان عضو شورای راهبردی امین انتخاب شده است.

خامه یار بیان کرد: ستاد اقامه نماز در روزهای اخیر دفتر خود در پردیسان را تاسیس کرد که علت آن حضور روحانیون در این منطقه است تا بتوانیم از ظرفیت آن‌ها در راستای نشر نماز استفاده کنیم.

وی با اشاره به فعالیت‌های انجام شده در راستای برگزاری نماز ظهر عاشورا عنوان کرد: برای برگزاری نماز ظهر عاشورا کارگروهی را ایجاد کردیم تا نماز این روز که هدف قیام امام حسین (ع) بود باشکوه‌تر از مکان‌های دیگر برگزار شود و در این راستا اقدامات خوبی در زمینه رفع نقاط ضعف سال‌های گذشته انجام شده است.

رئیس ستاد اقامه نماز قم تصریح کرد: برای پرشور‌تر برگزار شدن نماز ظهر عاشورا بنرهایی در سطح شهر نصب می‌شود و شهرداری نیز با همکاری با ما زیراندازهایی را در اختیار نمازگزارن قرار می‌دهد و به تعداد یاران امام زمان (عج) 313 نفر به عنوان راهنمای عزاداران انتخاب شده‌اند.

خامه یار اظهار داشت: نمازظهر عاشورا از داخل صحن حضرت معصومه (س) تامیدان امام خمینی (ره) برگزار می‌شود، برای حضور خواهران عزادار مکان‌هایی برای آن‌ها تعبیه شده است تا مشکلی برای حضور در این فریضه الهی واجب نداشته باشند.

وی بیان کرد: برخی از دستگاه‌ها هم اعلام آمادگی کرده‌اند تا تجهیزات لازم را برای برگزاری باشکوهی نماز ظهر عاشورا در اختیار نمازگزاران قرار بدهند، به دلیل اینکه نماز ظهر عاشورا و نماز جمعه یک روز است خطیب نماز جمعه خطبه‌های خود را کوتاه اقامه می‌کند.

رئیس ستاد اقامه نماز قم با اشاره به لزوم رفع مشکلات نماز خانه‌های بین راهی عنوان کرد: گروه مشاوره‌ای در ستاد اقامه نماز مشغول فعالیت است و به ما کمک‌های لازم در راستای ارتقای نمازخانه‌های جاده‌ای را انجام می‌دهد و نمازخانه‌هایی که به صورت کاسبی مشغول فعالیت هستند جمع آوری می‌شوند.

خامه یار با بیان اینکه سال گذشته 12 دستگاه استان در زمینه برگزاری نماز به عنوان دستگاه‌های بر‌تر انتخاب شدند تصریح کرد: در 800 مکان اداری و آموزشی استان قم نماز جماعت برگزار می‌شود که تلاش می‌کنیم این تعداد افزایش پیدا کند و توجه ویژه‌ای به فریضه الهی نماز شود.

وی اظهار داشت: یکی از اقدامات خوبی که توسط آموزش و پرورش انجام بود برگزاری نماز جماعت در مساجدی است که در جوار مدارس قرار دارند و با این اقدام دانش آموزان با فرهنگ نمازخوانی در مساجد آشنا می‌شوند.

رئیس ستاد اقامه نماز قم با بیان اینکه نیروی انتظامی در راستای برگزاری باشکوه نماز ظهر عاشورا با ستاد اقامه نماز همکاری می‌کند بیان کرد: در راستای ترویج فرهنگ نماز در روز عاشورا برگزاری مسابقه عکس حرفه‌ای نماز با حضور و همکاری حوزه هنری سازمان تبلیغات و ارشاد برگزار می‌شود.

خامه یار گفت: تنها اداره‌ای که ظهر عاشورا در آن نماز برگزار می‌شود سازمان انتقال خون است، حدود 10 مکان به عنوان ستاد برگزاری نماز ظهر عاشورا در نظر گرفته‌ایم و نماز جماعت ظهر عاشورا در آنجا برگزار می‌شود که طلاب راهیان نور حوزه علمیه و دفتر یکی از مراجع تقلید درراستای برگزاری نماز ظهر عاشورا با ستاد اقامه نماز همکاری می‌کنند.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار