مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان‌جنوبی گفت: برای جلوگیری از سرگردانی سرمایه‌گذاران بخش معدن، اولویت‌ها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری معدنی استان تدوین شده است.
کد خبر: ۱۱۳۸۵۶۳
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۳ 18 November 2023

به گزارش تابناک خراسان‌جنوبی، احمد آریافر، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی در چهارمین جلسه شورای معادن استان اظهارداشت: برای جلوگیری از سرگردانی سرمایه‌گذاران بخش معدن، اولویت‌ها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری معدنی استان تدوین شده است.

وی افزود: این اولویت‌ها و فرصت‌ها شامل پهنه‌ها، محدوده‌های معدنی، طرح‌های عمرانی، تکمیل زنجیره ارزش بنتونیت، فرآوری سنگ‌های ساختمانی و ... است.

آریافر با اشاره به گوشه‌ای از مزیت‌ها و مواد معدنی شاخص استان از جمله بنتونیت، زغال‌سنگ و سنگ‌های تزئینی و ساختمانی گفت: قابل قبول نیست که استان حدود ۸۵ درصد ذخایر بنتونیت در کشور را دارا باشد، اما سهم و جایگاهی در تجارت آن نداشته باشد.

دبیر شورای معادن خراسان جنوبی تاکید کرد: با توجه به ظرفیت‌ها و منابعی که وجود دارد، خراسان‌جنوبی غنی‌ترین استان معدنی کشور به نسبت جمعیت استان است.

آریافر ادامه داد: معتقد هستیم با برنامه‌ریزی صورت‌گرفته و با کمک یکدیگر می‌توانیم موانع توسعه را از پیش‌رو برداریم و شاهد رشد، شکوفایی و توسعه صنعتی و معدنی استان باشیم.

وی همچنین با اشاره به حضور استان برای نخستین‌بار در نمایشگاه بین‌المللی معدن و صنایع وابسته با همراهی بخش دولتی و خصوصی، عملکرد استان در این نمایشگاه را مثبت ارزیابی و بیان کرد: برخی از شرکت‌ها و سرمایه‌گذاران ضمن بازدید از واحد‌ها و پاویون استان، درخواست‌هایی برای سرمایه‌گذاری در استان نیز داشتند که در این راستا زمینه‌های سرمایه‌گذاری متقاضیان را فراهم خواهیم کرد.

مدیرکل صمت خراسان جنوبی ضمن قدردانی از تلاش تمامی مجموعه‌های دولتی و خصوصی دست‌اندرکار و همچنین واحد‌های معدنی و صنعتی حامی و حاضر در این نمایشگاه، بر ادامه حضور در نمایشگاه‌های داخل و خارج کشور در راستای عرضه توانمندی‌های معدنی و صنعتی استان تاکید کرد.

برچسب ها: خراسان‌جنوبی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار