دبیر ستاد پیشگیری و برخورد با تخلفات و جرائم انتخاباتی دادگستری کهگیلویه و بویراحمد : زیر سوال بردن دستاورد‌های نظام و یادگاران خون شهدا توسط نامزد‌های انتخاباتی در راستای منافع و مطابق شخصی جرم بوده سیاه‌نمایی علیه نظام محسوب می‌شود .
کد خبر: ۱۱۳۸۱۶۲
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۸ 16 November 2023

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، سید عیسی حسنی اظهار داشت: یکی از موضوعاتی که ما در این مرحله از انتخابات با آن مواجه هستیم عبارت است از اینکه نامزد‌های انتخاباتی حتی کسانی که سابقاً در مجلس حضور داشته یا در دولت سابقه خدمت داشته‌اند مبادرت به سیاهنمایی اقدامات انجام شده نموده و از این طریق خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی که حاصل دستاورد خون شهدا می‌باشد را زیر سوال می‌برند.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان، گفت: بی شک یکی از حربه‌های دشمن برای جلوگیری از مشارکت حداکثری مردم القاء یأس و ناامیدی و عدم ارائه خدمات نظام و عدم توجه به فرامین مقام معظم رهبری در حوزه جهاد تبیین است.
حسنی افزود: کاندیدا‌هایی که در نهایت مورد تایید قرار می‌گیرند، می‌توانند به جای سیاه نمایی و ضربه زدن به سایر رقیبان خود، اقداماتی را که خود انجام داده و در زمان خدمت خود برای نظام و مردم انجام شده به عنوان کارنامه درخشان ارائه دهند و از سیاهنمایی و بیان نقاط ضعف که در تمام جوامع وجود دارد، جز القاء ناامیدی و یأس و سیاهنمایی چیزی به دنبال نخواهد داشت.
معاون قضایی دادگستری استان ابراز کرد: وظیفه ما در کمیته مربوط به جرائم انتخاباتی رصد این موارد بوده و قطعاً در مواردی که چنین اتفاقی بیفتد در حوزه کاندیدا‌ها یا نامزد‌های انتخاب انتخاباتی تشکیل پرونده شده و بعد از انتخابات به جرائم این افراد رسیدگی خواهد شد.
وی با بیان این که سامانه سجام معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم آماده‌ی دریافت گزارشات مردمی در خصوص تخلفات انتخاباتی کاندیدا‌ها می‌باشد، تصریح کرد: همزمان گزارشات واصله‌ای را که مربوط به نامزد‌ها و کاندیدا‌ها هستند به لحاظ وظیفه ذاتی شورای محترم نگهبان به هیئت نظارت شورای نگهبان است استان اعلام؛ که قطعاً در تایید صلاحیت افراد یا احراز صلاحیت آن‌ها مد نظر قرار خواهد گرفت.
حسنی گفت: مردم به نمایندگان یا کاندیدا‌ها به دید افراد شاخص جامعه نگاه می‌کنند و لذا نه تنها گفتار، بلکه اعمال و افعال آن‌ها برای جامعه الگوست و چنین رفتار‌های خلاف قانون یا مجرمانه از هیچ فردی پذیرفته نخواهد شد و قطعاً مورد رسیدگی دستگاه قضایی خواهد قرار خواهد گرفت.
وی در پایان ضمن اعلان وظیفه معاونت پیشگیری در رصد موضوعات مربوط به انتخابات و جرائم و تخلفات انتخاباتی استان و اینکه میزان مشارکت مردم در صورتی خوب خواهد بود که به نظام اعتماد کرده و به مسئولین و دست‌اندرکاران انتخابات به دیده‌ی یک فرد امانت‌دار نگاه کنند، افزود: از یک سال پیش اقدامات خود را شروع کرده‌ایم و در فضای حقیقی و مجازی، تمام کسانی را که به نحوی در امور انتخابات اقداماتی انجام می‌دهند یا مطالبی ذکر می‌کنند تحت رصد قرار داده و در موقع مناسب حسب مورد در صورت تخلف یا جرم بودن در مراجع قضایی یا تخلفات انتظامی، رسیدگی خواهد شد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار