رئیس پلیس راهور استان ایلام:
رئیس پلیس راهور استان ایلام گفت: بیشتر تصادفات و ضایعات ناشی از آن بدلیل خطای انسانی به وقوع می‌پیوندد اعمال و رفتار ناصحیح رانندگان از عدم تجربه، فقدان مهارت کافی، بی توجهی به فرهنگ موجود و در نهایت از رکود آموزش سر چشمه می‌گیرد.
کد خبر: ۱۱۳۷۷۶۸
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۰ 14 November 2023

به گزارش تابناک ایلام؛ سرهنگ علی احمد شاوردی در تشریح این خبر اظهار داشت: تصادف و حوادث رانندگی همه ساله خسارت‌های زیادی را بر خانواده‌ها و جامعه وارد کرده و با توجه به اینکه در برخی موارد این خسارت‌ها قابل جبران نیست ضرورت دارد راه کارهای موثری برای جلوگیری از آن اندیشیده شود.

وی افزود: بررسی‌های به عمل آمده نشان می‌دهد که بیشتر تصادفات و ضایعات ناشی از آن بدلیل خطای انسانی به وقوع می‌پیوندد اعمال و رفتار ناصحیح رانندگان از عدم تجربه، فقدان مهارت کافی، بی توجهی به فرهنگ موجود و در نهایت از رکود آموزش سر چشمه می‌گیرد.

وی ادامه داد:بررسی تجزیه و تحلیل حوادث رانندگی در ۷ ماهه سال جاری توسط کارشناسان نشان می دهد عدم توجه به جلو عامل ۳۱ درصد تصادفات درون شهری در استان ایلام است.

شاوردی بیان داشت: بیش از ۲۸ درصد از علل تامه وقوع تصادفات در معابر شهری استان عدم توجه به جلو و نقص ماده ۱۸۰ آئین نامه راهنمایی و رانندگی است.

رئیس پلیس راهور استان ایلام تصرح کرد: ماده ۱۸۰ آیین نامه راهنمایی و رانندگی صراحتاً اعلام می‌دارد که رانندگان در هر شرایطی باید به جلو توجه کافی و لازم را داشته باشند و از انجام کارهایی مانند خوردن و آشامیدن، استعمال دخانیات، صحبت کردن با دیگر سرنشینان و دیگر مواردی که موجب حواس پرتی و عدم تمرکز راننده نسبت به جلو می‌گردد می‌بایست خودداری کنند./ح

 

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار