رئیس دانشگاه یاسوج از صعود ۱۷ پله‌ای این دانشگاه در رتبه‌بندی ۲۰۲۲ دانشگاه‌های کشور‌های گروه D ۸خبر داد.
کد خبر: ۱۱۳۷۲۵۹
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۷ 11 November 2023

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراجمد ، بهادر کرمی در گفتگو با خبرنگار ایسنا گفت: طبق گزارش موسسه استنادی پایش علم و فناوری جهان اسلام، در جدیدترین رتبه‌بندی دانشگاه‌های کشور‌های گروه D ۸ که توسط گروه رتبه‌بندی مؤسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام (ISC) منتشر شده است، دانشگاه یاسوج موفق به صعود ۱۷ پله‌ای نسبت به رتبه‌بندی ۲۰۲۱ شد.

وی افزود: به منظور رتبه‌بندی دانشگاه‌های کشور‌های گروه D ۸، اطلاعات پژوهشی ۱۶۲۲ سازمان از کشور‌های عضو این گروه شامل جمهوری اسلامی ایران، ترکیه، اندونزی، مالزی، مصر، بنگلادش، نیجریه و پاکستان در پایگاه اطلاعاتی InCites در فاصله سال‌های ۲۰۲۰-۲۰۱۸ مورد بررسی قرار گرفته و دانشگاه‌هایی که بیش از ۱۵۰ مدرک را در این بازه زمانی منتشر کرده بودند (شامل ۴۹۶ دانشگاه)، جامعه هدف رتبه‌بندی را تشکیل دادند.

کرمی اظهارکرد: مؤسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام (ISC) در این رتبه‌بندی، مهم‌ترین مأموریت دانشگاه‌ها که عبارتند از پژوهش، نوآوری، آموزش و فعالیت‌های بین‌المللی را مدنظر قرار داده است.

گفتنی است که در این گزارش، کشور‌های ترکیه (۱۶۶ دانشگاه)، جمهوری اسلامی ایران (۸۰ دانشگاه)، پاکستان (۶۰ دانشگاه) و اندونزی (۶۰ دانشگاه) بیش‌ترین تعداد دانشگاه‌های حاضر در رتبه‌بندی را دارا هستند.

در فهرست دانشگاه‌های ایرانی در رتبه بندی آسیایی QS) ۲۰۲۴)، دانشگاه صنعتی شریف رتبه اول و دانشگاه تهران در جایگاه دوم و دانشگاه یاسوج در جایگاه ۲۳ قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار