در دل جنگل‌های شمال و نزدیک بندر انزلی کلبه‌ای مخوف وجود دارد که هرگز از آن زنده بیرون نمی‌آیید! محلی‌ها نام آن را کلبه وحشت گذاشته‌اند و داستان‌ها و روایت‌های هولناک زیادی درباره‌اش می‌گویند.
کد خبر: ۱۱۳۷۱۲۵
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۰ 11 November 2023

 

راز کلبه وحشت جنگل‌های شمال چیست؟

به گزارش تابناک به نقل از همشهری آنلاین، کلبه وحشت در ۳۵ کیلومتری غرب صومعه‌سرا، بین جاده پونل به خلخال قرار دارد و قدمتش به ۲۰۰ سال پیش می‌رسد. درباره این کلبه شایعات بسیاری نقل زبان‌هاست که یکی از مشهورترین آن به سال ۱۳۶۵ برمی‌گردد؛ زمانی که ۴ پسر جوان ماجراجو تصمیم گرفتند یک شب را در کلبه بگذرانند. محلی‌ها تلاش کردند آنها را منصرف کنند اما آنها تصمیم گرفتند با ماندن در کلبه برای همیشه به شایعات پایان دهند. نقل است که شب هنگام، ۲ نفر از این ۴ پسر به دلایلی نامعلوم از کلبه‌ وحشت انزلی فرار کردند؛ اما سرنوشت ۲ نفر جوانی که در کلبه مانده‌اند تلخ‌تر است. یکی همان شب بر اثر سکته قلبی فوت و دیگری دچار جنون شده است. به‌گفته آنها پس از این ماجرا برای ماه‌ها در خانه وحشت انزلی پلمب شد و دیگر هیچ فردی جرأت رفتن به آنجا و بازدید از این کلبه شوم را نداشت.

موجودات فرازمینی
یکی از دلایل شهرت کلبه وحشت داستانی بوده که از گذشته در بین مردم دهان به دهان چرخیده؛ طبق این داستان هر کس بتواند تنها یک شب را در این کلبه سپری کند و زنده بماند، ثروتمند و پولدار خواهد شد، شاید به همین علت، افراد بسیاری تصور می‌کردند که اگر بتوانند یک شب در این کلبه اقامت کنند، به کمک موجودات فرازمینی و ماورایی به ثروت افسانه‌ای می‌رسند.

ملکه جنگل کیست؟
ناگفته پیداست که شایعاتی که درباره کلبه وحشت انزلی به گوش می‌رسد، بسیار دور از ذهن است و هیچ سند و مدرکی که به‌طور حتم ثابت کند که داستان‌های این کلبه واقعا اتفاق افتاده است، وجود ندارد. در واقع این کلبه متروکه در گذشته محل زندگی بانویی به نام عزت‌الملوک ساسانی یکی از رهبران ایل تالش و فردی ثروتمند و محبوب در بین گیلانی‌ها بود. گفته می‌شود بومی‌ها او را «ملکه جنگل» می‌نامیدند، در سوارکاری و تیراندازی، تبحر بسیاری داشته است. عزت‌الملوک از سال ۳۱۵ تا چند دهه بعد در این کلبه که آن زمان عمارت زیبایی بوده اقامت داشته است. آن عمارت اکنون یک بنای مخروبه مخوف است که به‌دلیل قدمتش در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

 

موقعیت: ۳۵ کیلومتری غرب صومعه‌سرا، بین جاده پونل به خلخال

 

قدمت: بالغ بر ۲۰۰ سال

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار