معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد:
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمداز کسب مدال برنز مسابقات المپیاد سلولهای بنیادی و پزشکی بازساختی توسط دانش آموز نخبه هم استانی خبر داد.
کد خبر: ۱۱۳۶۹۵۰
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۰ 09 November 2023

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، محمد جمالی آرند، ضمن تبریک افتخارآفرینی دانش آموز هم استانی گفت:خانم سارا میرزایی قره لر دانش آموز پایه یازدهم رشته تجربی مدرسه فرزانگان یاسوج در بین دانش آموزان شرکت کننده از ۳۱ استان کشور موفق به کسب نشان برنز در این دوره از المپیاد شد.
وی با اشاره به اهمیت و جایگاه سلول‌های بنیادی در حوزه درمان افزود: علم سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی از حوزه‌های پرکاربرد در درمان بیماری‌ها در جهان بوده که نقش موثری در کارآفرینی و سرعت توسعه کشور دارد.
جمالی آرند همچنین از تجلیل از دانش آموز نخبه کهگیلویه و بویراحمدی در آیین شصت‌ویکمین سال جایزه البرز در بخش دانش‌آموزی خبر داد و گفت: با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت‌الاسلام سید مهدی خاموشی رئیس‌سازمان اوقاف و امور خیریه، رضا مراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش، و حیدر ارشدی مدیرعامل بنیاد فرهنگی البرز از آریا نوریان تلزالی دانش آموز متوسطه اول از دبیرستان شهید بهشتی یاسوج در هتل ارم تهران با اهداء لوح سپاس تجلیل شد.
وی میانگین متوسط نوریان در جایزه سال البرز را ۱۹ و ۷۸ صدم درصد اعلام کرد و افزود:آریا نوریان تلزالی برگزیده در جشنواره مهرگان ریاضی ۱۴۰۱، کارسوق مهندسی ژنتیک ۱۴۰۱، کارسوق ملی فراگیر آموزش (روش پژوهش) ۱۴۰۱، جشنواره فرهنگی هنری عطر انتظار در سال ۱۴۰۰ را در کارنامه خود دارد.
جمالی آرند گفت:در مراسم اعطای جایزه البرز که با پیشینه‌ای ۶۰ ساله از اندیشه و سرشت پاک مرحوم حسینعلی البرز نشأت گرفته است، از ۴۲ دانش‌آموز نخبه متوسطه اول و دوم کشور که مفتخر به کسب باسابقه‌ترین جایزه علمی کشور موسوم به نوبل ایرانی شده تجلیل که یکی از ان‌ها آریان نوریان تلزالی بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار