استاندار گیلان در واکنش به حادثه لنگرود؛
استاندار گیلان با تاکید بر لزوم تخلیه مدارس بلا استفاده که در اختیار کمپ‌های ترک اعتیاد قرار دارند، گفت: آموزش و پرورش مطالبه‌گری لازم را داشته باشد و قراردادهای این کمپ‌ها زودتر به اتمام برسد
کد خبر: ۱۱۳۶۲۲۵
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۷ 05 November 2023

کمپ های ترک اعتیاد در مدارس بلا استفاده تخلیه شودکمپ های ترک اعتیاد در مدارس بلا استفاده تخلیه شود

به گزارش تابناک گیلان اسدالله عباسی امروز، ۱۴ آبان در حاشیه نشست ستاد خانواده و جوانی جمعیت استان گیلان در گفت و گو با خبرنگاران، درباره حادثه آتش سوزی کمپ ترک اعتیاد لنگرود، اظهار کرد: کمپ‌های ترک اعتیاد که مدارس بلا استفاده آموزش و پرورش را در اختیار دارند، باید این محل‌ها را تخلیه کنند.

وی از اداره کل آموزش و پرورش استان خواست با هماهنگی دستگاه قضا و متولیان امر مطالبه‌گری لازم را داشته باشد و افزود: شهرداری‌ها مکلف به ساماندهی معتادان متجاهر در مراکز ویژه هستند و معتادان خود معرف نیاز به بستری در کمپ ندارند.

استاندار گیلان از دانشگاه علوم پزشکی خواست فرایند تشخیص معتادان را بررسی کند و گفت: معتادان خود معرف باید سرپایی خدمت بگیرند و نیاز به بستری ندارند.

عباسی با بیان اینکه حادثه "گام اول رهایی" استان ما را اندوهگین کرد، یادآور شد: فرمانداران طی جلسه‌ای، وضعیت فعالیت کمپ‌های ترک اعتیاد و رعایت استانداردهای لازم در آن‌ها را مورد بررسی قرار دهند.

وی از پیگیری قوه قضاییه و دادگستری و دادستانی در حادثه لنگرود خبر داد و خاطرنشان کرد: شناسایی افراد فوت شده در حال انجام است.

استاندار گیلان ضمن ابراز همدردی با خانواده‌های متوفیان و مصدومان حادثه دلخراش لنگرود برای جان باختگان طلب عفو و رحمت کرد و یادآور شد: مدارس بلا استفاده نباید محلی برای فعالیت کمپ‌ها باشد که در این راستا مصوبه سه شورای تامین، آموزش و پروش و هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان را داریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار