رئیس اداره اطلاع رسانی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد از فعالیت رابطان خبری معاونین آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد جهت اطلاع رسانی هنرمندانه خبرداد.
کد خبر: ۱۱۳۵۵۵۶
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۲ 01 November 2023

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، سید ولی موسوی در نخستین جلسه توجیهی و آموزشی با رابطین خبری معاونین آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: انعکاس به موقع اخبار، طرح‌ها وبرنامه‌های معاونین مختلف آموزش وپرورش از مهمترین اهداف شکل گیری رابطین خبری است که نقش مهمی را در اطلاع رسانی به مخاطبان ایفا می‌کنند.
وی با بیان اینکه روابط عمومی اداره کل آموزش وپرورش استان کهگیلویه و بویراحمد در هر شرایطی پاسخگویی مخاطبان و رسانه‌ها خواهد بود گفت: به دلیل گستردگی فعالیت‌های آموزش وپرورش و تعدد برنامه ها، رابطان خبری به عنوان بازوی مهم روابط عمومی نقش مهمی در اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به فرهنگیان، دانش آموزان و افکار عمومی دارند.
موسوی، با بیان اینکه در بخش رسانه هیچ دیواری بین آموزش وپرورش و رسانه‌ها وجود ندارد گفت: مطالبه گری و نقد‌های دلسوزانه رسانه‌ها را برای پیشبرد اهداف متعالی تعلیم وتربیت یک اصل می‌دانیم که قطعا با انعکاس صحیح و به موقع اخبار و فعالیت‌ها می‌توانیم برای اعتلای آموزش وپرورش در راستای تحقق سند تحول بنیادین آموزش وپرورش گام برداریم.
وی، پویایی و بالندگی یک سازمان را منوط به فعالیت روابط عمومی قوی و کارآمد دانست و اظهار داشت: تصویری که در جامعه از عملکرد یک دستگاه نشان داده می‌شود و مورد ارزیابی و قضاوت قرار می‌گیرد بسته به تلاش روابط عمومی دارد که تا چه اندازه در راستای اهداف سازمانی موفق عمل نموده است.
رئیس اداره اطلاع رسانی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد، از برگزاری دوره آموزشی خبرنویسی به منظور افزایش توانمندی و آشنایی رابطین خبری با چگونگی تهیه اخبار و یافتن سوژه‌های مناسب خبر داد و گفت:
دوره آموزشی آشنایی به تکنیک‌های خبرنویسی ویژه رابطین و روابط عمومی‌های ادارات شهرستان‌ها و مناطق استان بزودی برگزار می‌شود تا با ارائه آموزش‌های مناسب شاهد ارتقاء فعالیت‌های خبری در حوزه آموزش وپرورش بیش از گذشته باشیم.
موسوی، ضمن تقدیر از فعالیت‌های صورت گرفته توسط حوزه روابط عمومی و رابطین خبری در اداره کل و شهرستان‌ها و مناطق، حیطه کاری این حوزه را بسیار گسترده دانست و گفت: تلاش می‌کنیم با رویکرد جدید در دولت مردمی ایران قوی، روابط عمومی را به جایگاه واقعی برگردانیم تا درعصر اطلاعات و ارتباطات بتوانیم نقش خویش را به خوبی ایفا کنیم.
رئیس اداره اطلاع رسانی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: اگر هدف، برنامه‌ها و طرح‌های سیستم را به خوبی انتقال دهیم مخاطبین خود برای ما نقش روابط عمومی را ایفا خواهند کرد.
وی، دسترسی آسان به اطلاعات مورد نیاز برای مخاطبان را از کارکرد‌های مهم روابط عمومی و رابطین خبری عنوان کرد و گفت: فعال شدن رابطین خبری موجب تقویت روابط عمومی خواهد شد که رابطین فعال و موفق نیز مورد تجلیل و تشویق قرار خواهند گرفت.
موسوی، با بیان اینکه مخاطبین اداره کل آموزش و پرورش و به طبع روابط عمومی نسبت به سایر دستگاه‌ها گستردگی بیشتری دارند و در بسیاری از مواقع از درگاه‌های اطلاع رسانی اداره کل به عنوان مرجع استفاده می‌کنند افزود: باید نسبت به اخباری که منتشر می‌شود سرعت، صحت، حساسیت و دقت کافی لحاظ گردد.
موسوی، نقش رابطان را در جریان سازی خبری در آموزش وپرورش بسیار با اهمیت دانست و گفت: رابطان خبری باید هوشمندانه و خلاقانه از اقدامات مهم معاونت‌ها خبر تولید کنند تا با اطلاع رسانی و روشنگری، افکار عمومی در جریان مسائل وبرنامه‌های آموزش و پرورش قرار بگیرند..
موسوی، پوشش خبری و انعکاس دستاورد‌ها و فعالیت‌های خاص و قابل توجه واحد‌ها توسط رابطین خبری را با نگاه تخصصی مورد تاکید قرار داد وگفت: وظیفه رابطین خبری تهیه و ارسال دقیق و به موقع خبر به حوزه روابط عمومی است که باید اخبار مهم و تازه هر معاونت را به موقع در اختیار روابط عمومی قرار دهند و جهت انعکاس و پوشش اخبار و رویدا‌های مهم استانی و ملی هر معاونت را حداقل ۷۲ ساعت قبل با روابط عمومی اداره کل هماهنگی کنند.
رئیس اداره اطلاع رسانی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد در پایان، امید آفرینی، شناسایی ظرفیت‌های رسانه‌ای، استفاده از توان خبرنگاران، دلسوزان، فعالان و صاحب نظران تعلیم وتربیت و انجمن اولیا و مربیان را از رویکرد‌های مهم روابط عمومی برای پویایی و بالندگی نظام تعلیم تربیت عنوان کرد.
در این نشست صمیمی رابطین خبری معاونت‌های مختلف اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه وبویراحمد به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود در باره مسائل آموزش وپرورش و حوزه

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار