با گذر توده هوای سرد شمالی از روی شمال و شمال غرب کشورمان و کاهش ناپایداری ها ، اولین یخبندان پاییز امسال در اردبیل و نقاط سردسیر این استان به وقوع خواهد پیوست.
کد خبر: ۱۱۳۴۷۸
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۸ 17 October 2015
به گزارش خبرنگار ایرنا ، ساکنان اردبیل از ظهر دیروز (جمعه) با نفوذ توده هوای سرد شاهد افزایش تراکم ابر و مه در آسمان ؛ ریزش باران با شدت و ضعف متناوب و وزش باد سرد از جانب شمال شرق هستند که این ناپایداری ها در بلندی ها ؛ گردنه ها و گذرگاههای کوهستانی این استان به شکل برف می باشند.
نقشه های هواشناسی استقرار یک سامانه جوی کم ارتفاع در شمال دریای خزر را نشان می دهند که ناوه آن در راستای شمال شرق به جنوب غرب تا دریای سیاه و شبه جزیره بالکان امتداد یافته و در حرکت خود به سوی شرق به عرض های پایین تر کشیده و سبب تقویت جریان فشار زیاد سطح زمین و هوای سرد مستقر در عرض های شمال کشورمان شده است.
عقبه این ناوه در حال گذر از استان اردبیل است از این رو بارش ها تا فردا (یکشنبه) رفته رفته متوقف شده و با صاف شدن آسمان و بازتاب انرژی سطح زمین به جو ؛ دمای هوا به زیر صفر رفته و ساکنان اردبیل و سایر نقاط سردسیر این استان اولین یخبندان پاییز امسال را به خصوص در سحرگاه دوشنبه تجربه خواهند کرد.
اداره کل هواشناسی اردبیل امروز (شنبه) با صدور اخطاریه ای درباره زمستانی شدن هوای قسمت وسیعی از این استان در بازه زمانی شنبه تا دوشنبه هشدار داده و از ساکنان این نقاط خواسته است تا مواردی مانند داشتن تجهیزات زمستانی برای خودروها هنگام تردد در جاده های منطقه ؛ بازبینی دمای گلخانه ها ؛ راه اندازی بخاری ها و سامانه های گرمایشی مدارس و غیره را رعایت نمایند.
در شامگاه شنبه وزش باد با بیشینه 53 کیلومتر در ساعت از جانب شمال شرق دمای هوای اردبیل را به دو درجه سانتیگراد بالای صفر کاهش داده و آسمان تمام ابری و در نقاطی مه آلود است و ریزش ملایم باران ادامه دارد .
اردبیل به خاطر موقعیت جغرافیایی خاص از شرایط هوایی بسیار متغیر برخوردار است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار