مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان یزد گفت در طول هفت ماه ابتدایی امسال قریب به ۲ هزار اراضی و املاک موقوفه استان یزد مستندسازی و سنددار شد.
کد خبر: ۱۱۳۴۷۰۶
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۴ 29 October 2023

 

 

به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، مهدی اقبال در این خصوص با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی بر اتمام صدور اسناد حدنگار و بر اساس سند تحول قضایی و اسناد بالادستی موجود اظهار داشت: در این راستا صدور اسناد بخش های مختلف از جمله موقوفات بصورت ویژه در دستور قرار گرفته است.

وی با تشریح اهمیت سنددار شدن موقوفات استان افزود : سنددار کردن موقوفات این استان با همکاری شورای حفظ حقوق بیت المال و شورای قضایی و اداره کل اوقاف بهترین راهکار برای جلوگیری از موقوفه خواری و ادای بهتر نیات واقفین است.

عضو شورای حفظ حقوق بیت المال یزد با بیان تلاش‌های بسیار خوب این شورا در راستای حل مشکل سنددار کردن برخی از موقوفات با هدف کاهش اختلافات حوزه اراضی تصریح کرد: به گفته مدیران اوقاف حدود ۴۰ هزار رقبه اعم از تجاری، خدماتی و مسکونی مرتبط با دیگر بخش‌ها در استان یزد وجود دارد ولی هنوز ۶۷ درصد از موقوفات استان بدون سند مالکیت است.

اقبال با اشاره به کسب رتبه برتر در حوزه صدور و تعویض اسناد مالکیت کاداستری موقوفه در سطح کشور از رشد بالای اسناد صادره در این بخش خبر داد و گفت: از ابتدای امسال تا پایان مهرماه قریب به ۲ هزار رقبه استان با همکاری اداره کل اوقاف و امور خیریه سنددار شده و امیدواریم تا پایان سال به سه هزار رقبه برسد.

وی همچنین با اعلام صدور سند کوچکترین موقوفه با مساحت ۲.۸۵ متر مربع و بزرگترین موقوفه استان یزد با ۸۳ هکتار مساحت و صدور برخی اراضی و املاک خاص اوقاف در سطح شهرستان یزد و استان خاطرنشان کرد: عمده موقوفات استان یزد در حوزه کشاورزی است و بهترین راهکار صیانت از آنها ، مستندسازی و صدور سند برای این موقوفات است که در این خصوص تلاش‌های بسیار خوبی در حال انجام است.

عضو شورای حقوق بیت المال استان یزد یادآور شد : با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم اتمام قانون حدنگاری و کاداستر در راستای جلوگیری از زمین خواری، کوه خواری و موقوفه خواری شورای حفظ حقوق بیت المال ، تاکنون شاهد اتمام صدور سند کاداستر اراضی ملی و صدور ۶۸ درصدی اراضی کشاورزی استان هستیم که در هر دو بخش ، رتبه نخست کشور را داریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار