فرماندار شهرستان داراب از برگزاری همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری در اردیبهشت ماه سال 94 در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۳۴۵
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۴ 07 March 2015

عبدالرضا قاسمپور گفت: این همایش با حضور میهمانان کشوری، استانی و شهرستانی و سرمایه گذاران دارابی و غیر دارابی برگزار خواهد شد.

وی در خصوص هدف برگزاری این همایش گفت: جذب سرمایه گذار و توسعه فعالیت بخش خصوصی در حوزه‌های مختلف باعث حل بخشی از مشکل بیکاری و رفع بسیاری از ناهنجاری‌ها که عامل اصلی و ایجاد کننده آن بیکاری است، می‌شود.

این مقام مسئول اضافه کرد: با برگزاری این همایش و همایش‌هایی نظیر آن می‌توان طرح‌های صنعتی، کشاورزی، گردشگری و ... را به سرمایه‌گذاران معرفی کرد و ظرفیت‌های شهرستان را نمود داد.

وی با بیان اینکه میز همایش سرمایه گذاری در شهرستان تشکیل و فعال شده و در حدود 7 جلسه با حضور مدیران اقتصادی و سرمایه‌گذاران برگزار شده است، اضافه کرد: به دلیل اهمیتی که بررسی مشکلات دارد، در همان جلسات مصوباتی را داشتیم تا کارشکنی‌هایی که قبلا انجام شده است را مدیریت کنیم و دغدغه‌ها و نگرانی‌ها ریشه‌یابی شود.

فرماندار داراب از تأمین اعتبار برای ساخت کارخانه کاشی و سرامیک خبرداد و با بیان اینکه یکی از نتایج برگزاری جلسات، رفع مشکلات و موانع آغاز عملیات اجرایی کارخانه کاشی و سرامیک داراب بود، گفت: با همکاری منابع‌طبیعی زمین مورد نیاز واگذار و عملیات اجرایی کارخانه با حضور استاندار محترم آغاز شد.

وی با بیان اینکه اجرایی شدن این طرح زمینه اشتغال 300 نفر را فراهم خواهد کرد، گفت: مشکلات بسیاری از طرح‌های کوچک را هم به همین شیوه می‌توانیم برطرف کنیم.

فرماندار داراب با بیان اینکه مشکل کارخانه آرد و روغن نیز در دست بررسی است، گفت: بیکاری یکی از عوامل اصلی و تاثیرگذار در ارتکاب بزه و حتی پایین آمدن سن ارتکاب جرم است.

وی با یادآوری اینکه میانگین سنی زندانیان بین 20 تا 35 سال است، گفت: این گروه از فعال‌ترین گروه‌های سنی جامعه به‌شمار می‌روند که به‌حتم از مشکل بیکاری حل شود، جلوی ارتکاب و وقوع بسیاری از جرایم گرفته می‌شود.

فرماندار داراب همچنین گفت: متأسفانه 93 درصد از آب در بخش کشاورزی استفاده می شود و این موضوع اهمیت ایجاد صنایع تبدیلی را دوچندان می کند.

وی در خصوص برنامه‌های ستاد تسهیلات نوروزی این شهرستان نیز گفت: داراب اولین شهرستانی بود که ستاد را تشکیل داد و اهداف کمیته‌های مختلف را تبیین کرد و اکنون اداره‌ها و نهادهای مختلف با ستاد همکاری دارند و هر یک مدیریت کمیته‌های گوناگون را بر عهده گرفته‌اند.

قاسمپور اضافه کرد: باتوجه به اینکه داراب در مسیر جاده ترانزیت بندرعباس به شیراز قرار دارد، مسافران زیادی در همه ایام سال از داراب عبور و بازدید می‌کنند، لذا تلاش ما مستمر شدن برگزاری جلسات ستاد تسهیلات و برنامه‌ریزی برای تمام ایام سال است تا ظرفیت جذب مسافر و گردشگر را ارتقا بخشیم.

وی در عین‌حال گفت: قبل از آغاز سال جدید و ایام نوروز، تلاش می‌کنیم مشکلات موجود در اسکان و پذیرایی از میهمانان نوروزی در نقاط مختلف را بررسی و رفع کنیم و از طرفی با راه‌اندازی تورهای گردشگری، هم برای ایام نوروز و هم برای دیگر ایام سال، زمینه جذب گردشگران را فراهم کنیم.‌

فرماندار داراب، تکمیل نصب علایم راهنمایی و رانندگی در مکان‌ها و مسیرهای مختلف، ایجاد پایگاه‌های صلواتی در مراکز مختلف، زیباسازی ورودی شهر داراب، آماده‌سازی مساجد و بانک‌ها و مراکز و اماکن اقداماتی و ... را از جمله اقدامات در دست اجرا برشمرد.

قاسمپور همچنین از آماده شدن فاز اول ترمینال مسافربری شهر داراب خبر داد و گفت: این فاز از پروژه ترمینال مسافربری داراب، اوایل سال 94 به بهره‌برداری خواهد رسید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار