بحران کم آبی در کشور به عنوان یکی از اساسی ترین دغدغه تصمیم سازان است، گفت: لزوم بازنگری در مدیریت مصرف منابع آب از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
کد خبر: ۱۱۳۴۳
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۰ 07 March 2015

به گزارش خبرگزاری مهر، شکرالله حسن بیگی صبح شنبه در دهمین نشست گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان مرکزی با بیان اینکه بحران کم آبی در کشور به عنوان یکی از اساسی ترین دغدغه تصمیم سازان است، گفت: لزوم بازنگری در مدیریت مصرف منابع آب از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی با اشاره به بحث تامین، عرضه و مصرف آب در بخش شرب، کشاورزی و صنعت، افزود: برای رفع مشکلات در حوزه آب رسانی باید کمیته ویژه کارشناسی تشکیل و مسائل مربوطه در این کمیته بررسی شود.

سرپرست استانداری استان مرکزی اظهار کرد: ارائه راهکارهای لازم برای مسایل و مشکلات موجود در بخش آبرسانی و گرفتن تصمیماتی پس از ارائه نتیجه آن در شورای گفتگوی دولت با بخش خصوصی ضروری است.

حسن بیگی با بیان اینکه عمده منابع آب کشور در بخش کشاورزی مصرف می شود، اضافه کرد: ارائه راهکارهای مناسب برای حفظ منابع آب زیر زمینی و تلاش برای مصرف بهینه در بخش های مختلف باید در اولویت قرار گیرد.

حسن بیگی با تاکید بر بازنگری جدی در نحوه نظارت بر چاه های غیرمجاز و تشویق کشاورزان به استفاده از آبیاری های نوین کشاورزی، گفت: باید برای هدفمندکردن مصرف آب در بخش کشاورزی از این منابع به روش های صحیح بهره مند شد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار