معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: نرخ شیوع مصرف موادمخدر صنعتی در کشور پایین است و جای نگرانی جدی در این زمینه وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۳۴۱۳۱
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۰ 25 October 2023

به گزارش تابناک کرمان، محمد زارعی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: نرخ شیوع مصرف موادمخدر صنعتی در کشور جزئی و پایین است و هرچند نگرانی‌های در این زمینه داریم، اما جای نگرانی جدی وجود ندارد.

وی با اشاره به آغاز بزرگترین مزایده فروش خودروهای ستاد مبارزه با موادمخدر ریاست جمهوری در کرمان از امروز ادامه داد: این مزایده یکی از بزرگترین مزایده‌های‌ست که طی سال‌های اخیر در کشور روی داده و ویژگی آن هم سامانه‌ای شدن است.

معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر خاطرنشان کرد: برگزاری مزایده خودرو به صورت سامانه‌ای موجب ایجاد عدالت، دسترسی آسان مردم به خودروها و دقت بالا در بحث اصالت خودرو می‌شود.

زارعی با بیان اینکه بحث پیشگیری اولویت ستاد مبارزه با موادمخدر است، ابراز داشت: هدف ما در وهله اول پیشگیری از وقوع جرم و آثار و بلای ناشی از این بلای خانمان‌سوز است.

وی افزود: مقابله در اولویت پیشگیری قرار دارد و در بحث پیشگیری هم به باندهای کلان قاچاق موادمخدر ضربه می‌زنیم و یکی از موارد هم ضربه به بنیان‌های مالی آنهاست زیرا تجربه نشان داده اگر قاچاقچی و یا اعضای باند دستگیر شوند، اما در امر مبارزه به بنیان‌های مالی آن توجه نشود، این باند باز هم سرپا می‌شود.

زارعی تصریح کرد: تلاش می‌کنیم با شناسایی اموال قاچاقچیان ضربه‌ای به آنها بزنیم که از حیز انتفاع «سودهی» خارج شوند و نتوانند این مسیر شوم را ادامه دهند.

وی یادآور شد: درآمدی که از فروش این اموال حاصل می‌شود در مقابل هزینه‌هایی که در این امر صورت می‌گیرد، هیچ است.

معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به راه‌اندازی مجمع خیرین یاریگران زندگی در مرکز برای کمک به معتادان بیان داشت: تاکنون این مجمع در ۱۶ استان راه‌اندازی شده است و برای راه‌اندازی مجمع یاریگران زندگی در سایر استان‌ها طی سال جاری و اوایل سال اینده اقدام می‌شود.

برچسب ها: کرمان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار