معاون امور عمرانی استاندار بوشهر گفت: طرح پرورش ماهی در قفس در حوضچه سدهای مخزنی برای نخستین بار در کشور در سد رئیسعلی دلواری دشتستان اجرا می‎شود./ با اجرای این طرح 300 نفر اشتغال مستقیم و 200 نفر اشتغال غیر مستقیم ایجاد می‎شود که علاوه بر این امکان ایجاد صنایع وابسته و زیر دستی این طرح از قبیل عمل‎آوری و تولید انواع محصولات غذایی از محصولات این طرح وجود دارد.
کد خبر: ۱۱۳۳۳۲
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۳ 17 October 2015
تابناک بوشهر: سید محمد حسن باستی پیش از ظهر امروز در نشست بررسی اجرای طرح پرورش ماهی در قفس در آب پشت سد رئیسعلی دلواری دشتستان ضمن اشاره به حمایت و استقبال مسئولان استان بوشهر از سرمایه‎گذار بخش خصوصی اظهار داشت: در استان بوشهر برای هموار سازی مسیر توسعه سرمایه‎گذاری و ایجاد اشتغال پایدار اراده و عزم جدی وجود دارد.

وی با تاکید بر استقبال از طرح های جدید سرمایه‎گذاری با پایداری اشتغال مبتنی بر تکنولوژی روز افزود: اجرای پروژه پرورش ماهی درقفس در آب پشت سد رئیسعلی دلواری با سرمایه گذاری خصوصی و بخشی از تسهیلات بانکی، نخستین بار در خاورمیانه و کشور در استان بوشهر و در محل سد رئیسعلی دلواری اجرا می‎شود.

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر ضمن اشاره به سرمایه‎گذاری افزون بر 95 میلیارد تومان و ایجاد اشتغال به تعداد 500 نفر در اجرای این پروژه بیان کرد: با اجرای این طرح 300 نفر اشتغال مستقیم و 200 نفر اشتغال غیر مستقیم ایجاد می‎شود که علاوه بر این امکان ایجاد صنایع وابسته و زیر دستی این طرح از قبیل عمل‎آوری و تولید انواع محصولات غذایی از محصولات این طرح وجود دارد.

باستی از تولید سالانه 6 هزار تن ماهی پرورشی در اجرای این طرح خبر داد و افزود: در این پروژه در فاز نخست علاوه بر تولید 6 هزار تن ماهی پرورشی، امکان تولید 9 میلیون قطعه بچه ماهی نیز وجود دارد که این مقدار تولید تا سقف 30 میلیون قطعه بچه ماهی در سال قابل افزایش است.

وی به اشاره به اینکه ایران بعد از کشور چین دومین کشوری است که اقدام به پرورش ماهی در قفس در آب پشت سد اقدام کرده گفت: تکنولوژی مورد استفاده در طرح پرورش ماهی در قفس در بوشهر برتر از کشور چین است و با اجرایی شدن این طرح علاوه بر تامین و جلوگیری از واردات 24 میلیون قطعه بچه ماهی در سال، امکان صادرات بچه ماهی به کشورهای عربستان و ترکیه به وجود می‎آید.

معاون استاندار بوشهر از بهسازی و بروز رسانی شبکه خط انتقال برق از پست شبانکاره به سد رئیسعلی دلواری برای برقرسانی پایدار به طرح پرورش ماهی در قفس خبر داد و بیان کرد: با توجه به حساسیت این پروژه نیاز به خط انتقال پایدار بدون قطعی است که با مشارکت سرمایه‎گذار و مساعدت شرکت توزیع نیروی برق این خط انتقال با ظرفیت 5 مگاوات بهسازی و بروز رسانی می‎شود و برق این طرح تامین می‎شود.

باستی ضمن اشاره به ضرورت احداث نیروگاه برق آبی سد رئیسعلی دلواری افزود: امکان مشارکت در احداث نیروگاه برق آبی رئیسعلی دلواری در استان فراهم است و از سرمایه‎گذاری بخش خصوصی در این بخش نیز استقبال می‎کنیم.

وی با اشاره به نسبت سرانه مصرف صنعتی به مصرف خانگی به میزان 3 درصد افزود: میانگین مصرف برق صنعتی نسبت به مصرف برق خانگی در کشور افزون بر 30 در صد است که میزان پایین مصرف در استان بوشهر نشان از عدم فعالیت واحدهای صنعتی و ضعیف بودن بخش صنایع بوشهر است،که امیدواریم با توجه به ظرفیت‎های موجود در استان در زمینه شیلات و پرورش آبزیان زمینه توسعه ایجاد اشتغال پایدار فراهم شود.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار