مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان‌شمالی گفت: صاحبان واحدهای اقتصادی روستایی و عشایری از قبیل تولیدکنندگان صنایع دستی، غذایی و تبدیلی استان در نمایشگاه توانمندی‌ها و ظرفیت‌های روستایی بالغ بر یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان فروش داشتند.
کد خبر: ۱۱۳۳۲۶۲
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۸ 21 October 2023

به گزارش تابناک خراسان شمالی، عصر امروز امین کلاته، مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری خراسان‌شمالی در گفتگو با رسانه‌ها اظهارکرد: صاحبان واحد‌های اقتصادی روستایی و عشایری از قبیل تولیدکنندگان صنایع دستی، غذایی و تبدیلی استان در نمایشگاه توانمندی‌ها و ظرفیت‌های روستایی بالغ بر یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان فروش داشتند.

وی گفت: پنجمین نمایشگاه عرضه توانمندی‌ها و ظرفیت‌های روستایی و عشایری کشور تحت عنوان روستا آباد از ۱۲ الی ۱۸ مهرماه ۱۴۰۲ در مصلی تهران برگزار شد که با استقبال پر شور و بی‌نظیر اقشار مختلف مردم استان تهران و بازاریابان مواجه شد.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری خراسان‌شمالی افزود: در این نمایشگاه از سراسر کشور تعداد ۱۲۰۰ غرفه مشارکت داشتند که از استان خراسان‌شمالی تعداد ۲۴ نفر از کار آفرینان و تولیدکنندگان با دو سیاه چادر عشایری با هدف معرفی و شناساندن محصولات روستاییان و جامعه عشایری استان خراسان‌شمالی به سایر استان‌های کشور اعم از صنایع دستی، صنایع غذایی و تبدیلی، گیاهان دارویی، فرش و گلیم، سیاه چادر‌های عشایری و سایر فرآورده‌های کشاورزی حضور پررنگ داشتند.

وی با بیان اینکه برپایی نمایشگاه‌ها و بازارچه‌ها نقش بسیار خوبی در معرفی و فروش محصولات تولیدی و صنایع دستی استان خواهد داشت و این یک حرکت به سمت اقتصاد مقاومتی است، تصریح کرد: مقرر شده است تا در اسفند ماه این نمایشگاه تحت عنوان روستا آباد در استان‌ها به صورت غیرمتمرکز برگزار شود.

برچسب ها: خراسان شمالی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار