معاون اشتغال و خودکفایی اداره کل کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان گفت: ۱۷ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال تسهیلات برای اشتغالزایی ۱۲ هزار و ۹۲ نفر مددجوی روستایی و عشایری استان نیاز است.
کد خبر: ۱۱۳۳۱۷۴
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۱ 21 October 2023

قیس کوتی بیان کرد: برابر با برنامه ریزی های انجام شده در زمینه اشتغال مددجویان رستایی و عشایری کمیته امداد استان، تا پایان امسال باید هشت هزار نفر در زمینه تولید انرژی از نیروگاه های خورشیدی وهمچنین سه هزار و ۱۱۷ نفر در حوزه خدمات و صنعت مشغول بکار شوند.

معاون اشتغال و خودکفایی اداره کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان با بیان اینکه از طریق دفاتر کاریابی نیز باید برای ۴۲۰ نفر از مددجویان جامعه هدف این اداره کل فرصت شغلی ایجاد شود ادامه داد: همچنین از طریق ارائه آموزش های مهارتی نیز باید ۱۵۸ نفر تا پایان امسال مشغول به‌کار شوند.

وی با اشاره به مهارت آموزی مددجویان روستایی و عشایری به منظور ایجاد بستر اشتغالزایی افزود: مهارت‌آموزی عمومی کسب و کار برای ۳۳۳ نفر، کسب مهارت برای فرصت‌های شغلی تضمین شده برای ۱۸۳ نفر، آموزش مهارت‌های فنی و تخصصی برای یک هزار و ۴۱۶ نفر و آموزش پایدارسازی کسب و کار برای یکهزار و ۹۲۵ مددجو برگزار خواهد شد.

کوتی با اشاره به طرح‌های اشتغالزایی که برای مددجویان روستایی و عشایری مد نظر است اظهار کرد: این طرح ها شامل زنجیره دامپروری و کشاورزی، فرش بافی، طرح‌های اشتغالزایی نوآورانه و دانش‌بنیان، طرح های خدماتی، صنعتی و تولیدی برای اشتغالزایی مددجویان روستایی و عشایری، هستند.

وی رونق بخشی اقتصادی و زمینه‌سازی برای توانمندسازی مددجویان روستایی، محروم و کم برخوردار را از اولویت‌های کمیته امداد استان است گفت: کمیته امداد با پرداخت تسهیلات و با استفاده از "راهبران شغلی" تلاش دارد تا زمینه ایجاد اشتغال را در مناطق روستایی و عشایری رونق ببخشد.

معاون اشتغال وخودکفایی کمیته امداد خوزستان با اشاره به اینکه برنامه‌های مختلفی برای توانمندسازی مددجویان روستایی در دست اجرا است افزود: کمک به توسعه اقتصادی روستاییان از طریق ایجاد طرح‌‎های اشتغالزایی به ویژه در حوزه مشاغل بومی از جمله اقدامات کمیته امداد در این مناطق است.

ایجاد ۱۱ هزار و ۱۵۰ شغل برای مددجویان روستایی و عشایری در سال گذشته

کوتی ادامه داد: درسال گذشته برای ۱۱ هزار و ۱۵۰ مددجوی روستایی و عشایری استان زمینه ایجاد اشتغال ایجاد شد.

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۹ هزار مددجوی روستایی و عشایری از دوره‌های کسب مهارت فنی و کسب و کار کمیته امداد بهره مند شدند گفت: برای ایجاد این میزان اشتغال روستایی در استان هفت هزار و ۸۸۰ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شد.

۱۳۰ هزار خانواده زیر پوشش کمیته امداد هستند.

منبع/ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار