رئیس روابط عمومی شرکت گاز استان زنجان با اشاره به اینکه در سال گذشته 52 مورد حادثه برای مشترکین گاز طبیعی به ثبت رسیده است، گفت: از این تعداد 41 مورد مربوط به آتش‌سوزی و انفجار و 11 مورد نیز مربوط به نشت گاز مونواکسید کربن بوده است.
کد خبر: ۱۱۳۲۲۷۱
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۶ 16 October 2023

به گزارش تابناک زنجان، نادر رابطی، رئیس روابط عمومی شرکت گاز استان زنجان با تاکید بر رعایت مصرف بهینه و ایمن گاز طبیعی اظهار داشت: مشترکین گاز طبیعی استان باید در کنار رعایت اصول ایمنی، با استفاده از تجهیزات گازسوز استاندارد، در راستای مصرف بهینه و تأمین شبکه پایدار گاز استان تلاش کنند.

رئیس روابط عمومی شرکت گاز استان زنجان با اشاره به اینکه در سال گذشته ۵۲ مورد حادثه برای مشترکین گاز طبیعی به ثبت رسیده است، افزود: از این تعداد ۴۱ مورد مربوط به آتش‌سوزی و انفجار و ۱۱ مورد نیز مربوط به نشت گاز مونواکسید کربن بوده است.

وی تعداد فوتی‌های حوادث سال گذشته را ۱۳ نفر اعلام کرد و افزود: متأسفانه ۱۱ نفر از مشترکین گاز طبیعی جان خود را در حوادث آتش‌سوزی و انفجار و ۲ نفر هم به علت گازگرفتگی حاصل از انسداد دودکش از دست دادند.

رابطی همچنین از مصدومیت ۲۱ نفر ناشی از حوادث آتش‌سوزی و انفجار در سال گذشته خبر داد و افزود: در این مدت ۲۰ نفر از مشترکان زنجانی به علت مسمومیت ناشی از استنشاق گاز منو اکسید کربن راهی بیمارستان شدند.

رئیس روابط عمومی شرکت گاز استان زنجان با تأکید بر استفاده از تجهیزات ایمن و استاندارد، یادآور شد: عدم نصب درپوش، نشت گاز از سیستم لوله‌کشی داخلی مانند جوش ها، اتصالات، لوله‌ها و نشت گاز به علت فرسودگی، پارگی و پوسیدگی شیلنگ گاز؛ از جمله دلایل آتش سوزی و انفجار حوادث گازی به ثبت رسیده در استان است.

وی با تاکید بر عدم استفاده از وسایل گازسوز پر مصرف در فضا‌های بدون تهویه مناسب خاطرنشان کرد: نباید از وسیله‌های گازسوز مانند پکیج، آب‌گرم‌کن دیواری و شومینه در فضا‌های بدون تهویه استفاده شود چرا که علاوه بر احتمال ایجاد خطر مسمومیت گاز‌های سمی، خطر بروز آتش سوزی و انفجار به علت نشت گاز را فراهم می‌کند.

رئیس روابط‌عمومی شرکت گاز استان زنجان با اشاره به اینکه برای پیشگیری از نشت گاز و ایجاد آتش سوزی در زمان نصب وسایل گاز سوز باید از بست‌های استاندار و مورد تأیید استفاده شود، ادامه داد: قرارگرفتن اجسام قابل‌اشتعال مانند پرده و دستمال در مجاورت شعله آتش وسایل گازسوز از دیگر دلایل بروز آتش سوزی است که باید موردتوجه قرار گیرد.

وی در پایان با درخواست از مصرف‌کنندگان گاز طبیعی در استان مبنی بر رعایت اصول ایمنی، اظهار امیدواری کرد با رعایت نکات ایمنی هیچ‌گونه حادثه ناگوار ناشی از عدم مصرف ایمن گاز در استان ثبت نشود.
منبع/فارس

برچسب ها: زنجان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار