مدیرکل ورزش و جوانان کرمانشاه:
مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه گفت: هفت زمین ورزشی در شهرستان‌های اسلام آبادغرب و دالاهو با اعتباری بالغ بر ٢٠ میلیارد ریال افتتاح می‌شوند.
کد خبر: ۱۱۳۲۲۲۷
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۵ 16 October 2023

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، منوچهر حاتمی ظهر امروز (دوشنبه ۲۴ مهر ماه) در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت فرارسیدن هفته تربیت بدنی در سالن جلسات هتل پارسیان کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: ۱۰ پروژه چمن مصنوعی و پیست دوچرخه سواری در هفته تربیت بدنی و تا پایان سال افتتاح می‌شوند.

وی افزود: تمام همت همکاران بر این است که در مناطق کم برخوردار و حاشیه‌ای و روستایی بتوانیم خدمتی به مردم کم برخوردار از وسایل و تجهیزات ورزشی ارائه دهیم لذا ضمن اینکه پروژه‌ها را افتتاح می‌کنیم از تجهیزات و امکانات ورزشی نیز به شهرستان‌ها و به مناطق محروم کمک خواهیم کرد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه تصریح کرد: ۱۰ پروژه‌ای که ذکر شد شامل افتتاح ۲ زمین چمن بزرگ در شهرستان هرسین و دالاهو است و یک زمین چمن که از طریق مشارکت‌های بخش خصوصی ماده ۲۷ به بهره‌برداری رسید.

وی ادامه داد: در شهرستان کرمانشاه و به این سه پروژه حدود ۲۲٠ میلیارد ریال اعتبار تخصیص داده شد و هفت زمین ورزشی در شهرستان‌های اسلام آبادغرب و دالاهو داریم که هزینه آن حدود ۲٠ میلیارد ریال شده است.

این مقام مسئول ابراز کرد: جمعاً حدود ۳۷٠ میلیارد ریال اعتبار برای افتتاح این پروژه‌ها اختصاص داده شده است.

حاتمی گفت: سرانه فضای ورزشی شهرستان کرمانشاه در حال حاضر حدود ٩۴ درصد نسبت به استان کرمانشاه است که نسبت به میانگین کشور ۱۰ درصد بیشتر است.

وی عنوان کرد: برابر با قانون بخش لیگ و ورزش حرفه‌ای در اختیار بخش خصوصی است و به جهت رشد قسمت ورزش حرفه‌ای باید بخش خصوصی وارد میدان شود و کمک کند.

وی اذعان کرد: بعضی از باشگاه‌ها در یک حوزه در مسابقات شرکت می‌کنند و در ابتدای کار در پرداخت هزینه ورودی مشکل دارند و برای اعزام هر لیگ به مسابقات ۶٠ الی ٧٠ میلیارد ریال هزینه لازم است.

حاتمی افزود: زمانی که باشگاهی برای پرداخت هزینه ورودی ناتوان است چگونه می‌تواند هزینه اعزام لیگ را به عهده بگیرد و این آسیب به حوزه ورزش و جوانان است.

این مقام مسئول بیان کرد: در هفته تربیت بدنی همکاران در اداره کل در استان کرمانشاه و در شهرستان‌ها برنامه‌ریزی کردند و ۸۲۳ برنامه فرهنگی، ورزشی در حوزه‌های ورزش همگانی، ورزش حرفه‌ای قهرمانی و اقدامات فرهنگی در دست اقدام است.

وی تأکید کرد: اما حمایت‌های ما از ورزش این است که نقاط ضعف و قوت این حوزه را اصلاح کرده‌ایم و آنچه که لازم است یک حضور مقتدر در بخش قهرمانی است به جوانان ورزشکار به لحاظ مالی هم تجهیزات و امکانات اعطا کردیم.

حاتمی خاطرنشان کرد: هر هیاتی که نفراتی را به اردوی تیم ملی برای شرکت در مسابقات بازی‌های آسیایی داشت از قهرمانان حمایت مالی شد.

وی با اشاره به قهرمانی جوان کرمانشاهی در مسابقات بازی‌های آسیایی هانگژو و کسب مدال نقره افزود: ما برای این جوانان تمامی تجهیزات و امکانات لازمه را برای نخستین بار در استان کرمانشاه فراهم کرده‌ایم و به همه قهرمانان کمک‌های مالی نیز کرده‌ایم و این روند ادامه خواهد داشت.

این مقام مسئول گفت: در سال جاری میزبان ۲۴ رویداد ورزشی در رشته‌های مختلف بودیم که کار بسیار ارزشمندی است و برای توسعه ورزش‌های قهرمانی تمام قد ایستاده‌ایم.






معاون ورزش و جوانان کرمانشاه:

سرانه ورزشی کرمانشاه ٩۴ درصد است

معاون توسعه امور ورزش اداره‌کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه گفت: سرانه ورزشی در کرمانشاه بالغ بر ٩۴ درصد است.

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، فرهمند سال افزون  اظهار کرد: در سال‌های گذشته در استان کرمانشاه کارگروهی را از اداره ورزش، سازمان تعزیرات و نماینده استانداری تشکیل دادیم که کار را بر اساس نرخ تورم سال گذشته قیمت‌گذاری کردند.

وی افزود: امسال از طرف دولت و از طرف معاون اول رئیس جمهور یک نامه به کل استان‌ها ابلاغ شد و باشگاه‌ها را رتبه‌بندی کردند که جزء استان‌های گروه ۲ هستیم.

معاون توسعه امور ورزش اداره‌کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه تصریح کرد: بر اساس این گروه‌بندی سالن‌ها و اماکن درجه یک، ۲ و سه معرفی شدند و برای محاسبات یک دوره ۱۲ جلسه‌ای هر رشته‌ از جمله فوتبال و تمامی رشته‌های ورزشی دیگر با حضور مربی قیمت گذاری شده است.

وی ادامه داد: نرخ‌ استفاده از اماکن ورزشی تعیین شده و به تمام باشگاه‌ها و هیات‌های ورزشی و سالن‌های ورزشی همچنین اداراتی که اماکن ورزشی دارند ابلاغ کردیم که اگر تخطی داشته و اضافه بر قیمت مصوب گرفته می‌شود مردم می‌توانند گزارش دهند.

این مقام مسئول ابراز کرد: نصب قیمت‌ در اماکن ورزشی را ضروری اعلام کردیم و کارشناسان ورزش و جوانان نیز در اداره کل و در اداره شهرستان‌ کرمانشاه و تعزیرات با هماهنگی برای بازدید به اماکن ورزشی رفته و به این تخلفات رسیدگی می‌کنند.

سال افزون با بیان اینکه سرانه ورزشی کرمانشاه ٩۴ درصد است، افزود: اما در خصوص اداراتی مانند آموزش و پرورش، فنی و حرفه‌ای، اداره کار و اداراتی که اماکن ورزشی دارند که از آن مکان‌ها کمتر استفاده می‌شود، در شورای برنامه‌ریزی ورزش استان کرمانشاه طی سال‌های گذشته از استاندار و معاونین وی درخواست کردیم که این همکاری بین ورزش و جوانان و دستگاه‌های دیگر ایجاد و تعاملی برای ورزش باشد.

وی عنوان کرد: اماکن ورزشی ما با توجه به شروع فصل مدارس صبح‌ها تعطیل هستند و بعد از ظهرها در اختیار هیات‌های ورزشی و تیم‌های ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه هستند.

وی خاطرنشان کرد: اما تعاملی که باید ایجاد شود ایجاد نشده و با وجود اینکه تفاهمنامه منعقد و مکاتباتی انجام شده بعضی از دستگاه‌ها و ارگان‌های دولتی همکاری لازم را با ما ندارند.

سال افزون تأکید کرد: فضاهای اماکن ورزشی آموزش و پرورش حدود چهار الی پنج برابر فضاهای ورزشی ما است و در هر محله و دبیرستانی یک سالن ورزشی ایجاد شده که اماکن ما در چند نقطه متمرکز هستند اما آموزش و پرورش با ما همکاری لازم را ندارد.

پرداخت یازده هزار و ٨٨۵ وام ازدواج در کرمانشاه طی سال جاری

حسین آذر کمند معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه اظهار کرد: طی شش ماهه اخیر سال جاری تعداد یازده هزار و ۸۸۵ نفر وام ازدواج دریافت کردند و مبلغ وام اعطایی نیز ۲۴۰۰ همت است.

آذرکمند افزود: تعداد متقاضیان در نوبت ۶ هزار و ۱۲۸ نفر هستند و تعداد کل ثبت نام کنندگان نیز ۱۸ هزار ۱۳ نفر است که حدود ۶۶ درصد وام ازدواج را به آن‌ها پرداخت کردیم و میانگین کشوری آن نیز ۶۲ درصد است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار