فرماندار اسلام آباد غرب خبر داد؛
فرماندار اسلام آباد غرب گفت: تکمیل اورژانس اسلام‌آباد غرب که با اعتبار ۲۵۰ میلیارد ریال ۹۷ درصد پیشرفت فیزیکی داشته از مطالبات اساسی مردم این شهرستان است.
کد خبر: ۱۱۳۱۵۳۶
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۰ 12 October 2023

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، حمیدرضا کرمی عصر امروز (پنجشنبه ٢٠ مهر ماه) در نشست شورای اداری شهرستان اسلام‌آباد غرب که در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: شهرستان اسلام آباد غرب محل گذر زوار اربعین حسینی به ۲ مرز است.

وی افزود: شهرستان اسلام‌آباد غرب دارای چهار دهستان و ۱۵٠ هزار نفر جمعیت و ١٠٠ هزار نفر ساکن در شهر و ۵٠ هزار نفر در روستا است.

فرماندار اسلام‌آباد غرب تصریح کرد: شهرستان اسلام آباد غرب به عنوان شهر شهدای مرصاد معروف است که ٣٠٠ بار مورد حمله هوایی عراق قرار گرفته است.

وی گفت: شهرستان اسلام آباد غرب به عنوان پایتخت بلوط ایران معروف است، سومین شاخصه به عنوان شهر دوست دار کتاب شناخته شده است.

این مقام مسئول ابراز کرد: در این شهرستان هفت واحد کتابخانه عمومی، سه واحد مشارکتی با بیش از ۱۴٠ هزارجلد کتاب در شهرستان موجود است.

وی عنوان کرد: این شهرستان دارای ۲ شهرک صنعتی و ۵۷ واحد تولیدی است که ۳۷ واحد فعال و ۲۰ واحد غیر فعال است و در این منطقه پتروشیمی و صنایع پایین دستی در حال اجرا هستند.

این مقام مسئول بیان کرد: پنج واحد سنگی از جمله کارخانه کاشی کاری با ۵۰۰ نفر جمعیت در حوزه جهاد کشاورزی، ۱۰۱ هزار هکتار زمین کشاورزی که ۹۰ هزار هکتار دیم و یازده هزار هکتار آبی است.

وی افزود: کشاورزان به کشت گندم، جو، نخود، چغندر قند، زعفران و گیاهان دارویی مشغول هستند و در حوزه مرغداری ۳۷ واحد مرغداری با ظرفیت ۵۴۰ هزار قطعه در شهرستان فعال است.

فرماندار شهرستان اسلام‌آباد غرب بیان کرد: با توجه به قدمت هفت هزار ساله شهرستان اسلام آباد غرب تپه تاریخی چغا گاوانه در آن قرار دارد و ساماندهی موزه شهرستان یکی از مطالبات مردم است.

وی عنوان کرد: در حوزه راهداری به جز اعتبارات اربعین روکش آسفالت خیابان‌های اصلی و فرعی بالغ بر ۹۵ درصد انجام شده که بیش از ۸۰ کیلومتر با اعتباری بالغ بر هزار و ۶۰۰ میلیارد انجام شده است.

این مقام مسئول اذعان کرد: در حوزه بنیاد مسکن ۱۵۰ هزار مترمربع آسفالت و ۲۸۳ فقره دریافت تسهیلات مقاوم سازی به بانک ها معرفی شده است.

وی بیان کرد: بالغ بر ۹۵ الی ۹۸ درصد روستای این شهرستان از آسفالت بهره‌مند شده‌اند، دروازه آبفا هشت مورد حفر چاه و ۱۶ هزار متر لوله گذاری ساخت مخزن ایستا و اعتباری بالغ بر هزار و ۶۵۲ میلیارد ریال اتفاق افتاده است.

وی بیان کرد: اسلام آباد غرب دارای یک بیمارستان و اورژانس است با اعتبار بالغ بر ۲۵۰ میلیارد ریال که ۹۷ درصد پیشرفت داشته است.

این مقام مسئول افزود: یکی از مطالبات اسلام آباد غرب است که امید است اتفاق بیفتد، تکمیل پتروشیمی اسلام آباد، احداث پردیس سینمایی نیز از مطالبات مردم است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: ۱۲۰ کیلومتر اصلاح شبکه توزیع آب اعتبار لازم برای فاضلاب کشی، ۸۲ درصد از روستاهای اسلام آباد غرب اعتبار لازم برای پل روگذر ورودی اسلام آباد نیز از مطالبات مردم است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار