رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان آزادشهر گفت: امسال با همکاری اداره ثبت اسناد و املاک، منابع طبیعی، جهادکشاورزی، بنیاد مستضعفان و اداره اوقاف شهرستان بیش از ۴۰ موقوفه در شهرستان آزادشهر سنددار می‌شوند.
کد خبر: ۱۱۳۱۱۰۵
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۳ 10 October 2023

به گزارش تابناک گلستان، حجت الاسلام سیدرضا موسوی اظهارکرد: شهرستان آزادشهر دارای ۲۹۵ موقوفه است. در سال گذشته از محل همین موقوفات اندک با نیت تهیه جهیزیه، با همکاری موسسات نیکوکاری شهرستان، برای ۱۲ زوج نیازمند، جهیزیه تهیه و اهدا شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان آزادشهر با اشاره به برنامه‌ها و طرح‌های مختلف این اداره در طول سال خاطرنشان‌کرد: علاوه بر طرح‌های مختلف اداره اوقاف که در طول سال و مناسبت‌های مختلف ملی و مذهبی اجرا می‌شود، سازمان اوقاف و امور خیریه برنامه‌های جدیدی در کنار این طرح‌ها برنامه‌ریزی کرده‌است که می‌توان به "طرح شمیم خدمت حسینی" در راستا اشتغال و بازار کار برای علاقمندان جویای کار اشاره کرد.

وی ادامه داد: در این طرح از فضا‌های موجود در بقاع متبرکه برای ایجاد بازارچه و کارگاه‌های تولیدی در زمینه‌های مختلف به ویژه صنایع دستی استفاده می‌شود تا افراد بیشتری اشتغالزایی شوند.

موسوی گفت: در شهرستان آزادشهر در دو مجموعه موقوفه" سکینه‌خاتون" و "فاطمیه" این طرح اجرا می‌شود.

وی بیان کرد: طرح "قرار دوازدهم" از دیگر طرح‌های سازمان اوقاف است که در دوازدهم هرماه به نیت سلامتی امام زمان (عج) با همکاری برخی از نانوایان سطح شهرستان نان پخت می‌شود و به صورت رایگان در اختیار نیازمندان قرار می‌گیرد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان آزادشهر با اشاره به سیل چندین ماه گذشته در روستای"قورچای" از توابع شهرستان آزادشهر ابرازکرد: برای کمک‌رسانی به افراد سیل‌زده در آن مقطع زمانی از محل موقوفات شهرستان، حدود هزار پرس غذای گرم پخت و بین آسیب‌دیدگان ناشی از سیل توزیع شد.

وی در حوزه وقف‌های جدید در شهرستان یادآور شد: قرار است خانواده‌ی در شهرستان آزادشهر به نیت خیرات و مبرات برای پدر مرحومشان، قطعه زمین کشاورزی را وقف نمایند که در حال رایزنی و انجام مراحل اداری آن هستیم.

موسوی خاطرنشان‌کرد: همچنین پنج موقوفه از سال‌های گذشته با نیت عزاداری برای امام حسین (ع) در حوزه شهرستان آزادشهر کشف شده‌است.

وی در حوزه پروژه‌های عمرانی اداره اوقاف شهرستان بیان‌کرد: شبستان حسینیه امامزاده "آق‌امام" شهرستان طی چند سال احداث شد و با اعتبار چهار میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان آزادشهر افزود: همچنین شبستان امامزاده ابوالقاسم روستای کاشیدار نیز با ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال احداث است و پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد. ضریح این امامزاده نیز خریداری و نصب شده‌است.

وی گفت: در حال اخذ مجوز برای دو پروژه مهم سرمایه‌گذاری در حوزه پرورش ماهیان سردآبی به میزان تولید ۵۰ تن در سال و کشت و تولید درختان چوبدار از گونه صنوبر و ایجاد نهالستان به مساحت پنج هکتار هستیم.

موسوی با اشاره به بزرگترین باغ موقوفه یکپارچه کشور در حوزه شهرستان آزادشهر خاطرنشان کرد: بزرگترین باغ موقوفه یکپارچه کشور با حدود ۳۶۵ هکتار در بیش از ۱۳۰ سال گذشته توسط میرسعدالله ایلخانی با نیت صرف در حوزه علمیه شهرستان رامیان وقف شده‌است که در سال ۹۹ بیش از سه هزار تن انواع میوه از نوع درختان سیاه‌ریشه در این موقوفه تولید می‌شد که امسال میزان تولید میوه‌های این موقوفه به بیش از ۶ هزار تن شامل آلو، شلیل، هلو و ... است و بیش از ۸۵ هزار نفر به صورت نیروی کار بصورت روزانه در این باغ بزرگ موقوفه اشتغالزایی شدند.

برچسب ها: گلستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار