مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت :یک قطعه زمین همزمان با هفته وقف در شهرستان باشت توسط سرکار خانم شهربانو امیان پور وقف شد.
کد خبر: ۱۱۳۱۰۴۳
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۳ 10 October 2023

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، حجت الاسلام عباس نصیرالاسلامی افزود : یک قطعه زمین همزمان با هفته وقف در شهرستان باشت توسط سرکار خانم شهربانو امیان پور وقف شد.

حجت الاسلام نصیرالاسلامی ادامه داد : نیت موقوفه سرکار خانم شهربانو امیان پور به این شرح است: بعد از بهره برداری آشپرخانه جهت آشپزی نذورات مردمی، مراسمات فرهنگی، مذهبی و قرآنی با نظارت اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان باشت به صورت مجانی‌انجام پذیرد. درآمد حاصل از مغازه‌های تجاری جهت امور خیریه در شهرستان باشت انجام پذیرد. آپارتمان مسکونی واحد سمت راست، اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان باشت به عنوان متولی هر سال به یک زوج جوان تازه عروس و داماد فاقد مسکن با پرداخت ۳۰% قیمت کارشناس رسمی دادگستری یا خبره محلی به عنوان اجاره بها اجاره داده شود و درآمد حاصل از آن جهت کمک به امور خیریه در شهرستان باشت اجرای نیت گردد. آپارتمان مسکونی واحد سمت چپ توسط اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان باشت به عنوان متولی با رعایت ضوابط و مقررات اوقافی وفق قوانین اوقاف به قیمت عادله روز با جلب نظر کارشناس رسمی دادگستری یا خبره محلی اجاره داده شود و درآمد حاصل از آن جهت هزینه‌های جاری و روزانه حسینیه فاطمیه (س) شهر باشت به آدرس جنب زمین وقفی - روبروی گلزار شهدای انجام پذیرد، چنانچه زیر زمین اجاره داده شود درآمد حاصل از آن صرف هزینه‌های جاری و روزانه حسینیه فاطمیه (س) شهر باشت جنب موقوفه شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه گفت: در خصوص زمین مورد وقف با توجه به موقعیت ملک توسط، اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان و استان با هماهنگی شخص واقف نقشه معماری در قالب زیر زمین همکف دو باب مغازه و یک آشپرخانه دارای حیاط و طبقه اول دو واحد آپارتمان مسکونی طراحی و تهیه شود.

حجت الاسلام نصیرالاسلامی در پایان با بیان اینکه جامعه باید آثار وقف را بیشتر بشناسند، گفت: ملزم به اجرای امینانه نیات واقفان هستیم و اجازه دخل و تصرف در غیر نیت واقف را نداریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار