کد خبر: ۱۱۳۰۴۲۲
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۳ 07 October 2023

هزینه ورزش تنیس چقدر است؟

همانطور که می دانید تنیس یکی از جذاب ترین ورزش هایی است که هر کدام از ما می توانیم به انجام آن بپردازیم. این ورزش می تواند لحظات بسیار خوبی را برای ما به همراه داشته باشد و حتی با پیگیری حرفه ای آن یک آینده درخشان را برای خود ترسیم کرد. اما برای شروع ورزش تنیس ابتدا یک سوال به ذهن ما خطور می کند ! هزینه ورزش تنیس چقدر است ؟ یا هزینه آموزش ورزش تنیس چقدر می باشد ؟ در این خصوص ما این مطلب را برای شما قرار داده ایم تا یکبار برای همیشه به این سوال که هزینه ورزش تنیس چقدر است را پاسخ دهیم.

با ما در این صفحه همراه باشید و به سادگی به پاسخ این سوال دست پیدا کنید.

هزینه ورزش تنیس را چگونه باید محاسبه کرد ؟

پیش از آنکه وارد برسی جزئی هزینه ورزش تنیس شویم باید یک سوال را مطرح کنیم ؟ شما قصد آموزش ورزش تنیس را دارید یا قصد بازی کردن آن را دارید ؟ در حقیقت بدیهی است که اگر در ورزش تنیس همین حالا نیز تخصص دارید نیاز نیست به آموزش آن بپردازید .در این صورت بدیهی است که پاسخ این سوال که هزینه ورزش تنیس چقدر است متفاوت می باشد. با این وجود ما در ادامه سعی می کنیم تا هزینه ها را به صورت 0 تا 100 مشخص کنیم پس این مطلب را از دست ندهید.

در هر صورت در نظر داشته باشید که اگر همین حالا می خواهید این ورزش را شروع کنید باید چیزی نزدیک به 10 میلیون هزینه کنید که بر اساس بالا رفتن سطح شما بیشتر نیز می شود.

0 تا 100 هزینه ورزش تنیس چقدر است ؟

در ادامه به ترتیب در مورد هزینه آموزش و کلاس تنیس ، هزینه تجهیزات و هزینه زمین خواهیم پرداخت :

هزینه کلاس تنیس

ابتدا شایان ذکر است که اگر در ابتدا آموزش ورزش تنیس هستید حداقل برای شروع آموزش ورزش تنیس باید هفته ای 3 جلسه تمرین داشته باشید و به کلاس تنیس بروید و در ماه نزدیک به 12 جلسه کلاس خواهید داشت. هرچند بسته به شهر و نوع کلاس تنیس (خصوصی با دولتی بودن و...) این هزینه می تواند افزایش پیدا کند یا کمتر شود اما در هر صورت باید در نظر داشته باشید که امروزه هر جلسه کلاس تنیس را حداقل باید بالا 400 هزار تومان در نظر داشته باشید. پس هزینه ورزش تنیس را برای آموزش حداقل 5 میلیون (در هر ماه)در نظر بگیرید.

به شما پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات در مورد اینکه هزینه ورزش تنیس چقدر می باشد بر روی این لینک کلیک کنید و در مورد هزینه این کلاس ها در شهر تهران به کسب اطلاعات بپردازیم کلاس تنیس های تهران

خوب است بدانید شما به سادگی می توانید لیست کلاس های تنیس در کل محله ها و شهر های ایران را با تغییر متغیر شهر تهران و قرار دادن شهر یا محله مورد نظر خود، به دست آورید.

هزینه مربی تنیس

البته که شما در آموزش های ابتدایی خود می توانید در کلاس های تنیس شرکت کنید اما وقتی سطح شما بسیار حرفه ای شد و نیاز به اموزش تخصصی تنیس داشتید باید مربی حرفه ای تنیس بگیرید تا به صورت خصوصی و شخصی شما را تمرین دهد و باعث ارتقا لول شما شود. البته تا زمانی که به این سطح برسید چیزی نزدیک به 6 ماه تا یکسال زمان می برد و شما در این مدت می توانید به خوبی بازی کنید اما برای ورود به سطح دیگری از تنیس باید مربی شخصی داشته باشید.

به طور ماهانه داشتن یک مربی اختصاصی را باید بالای 3 میلیون در نظر داشته باشید که البته بسته به حرفه ای بودن و شهرت مربی این هزینه می تواند بالا تر نیز باشد.

هزینه ورزش تنیس چقدر است؟

هزینه اجاره و استفاده از زمین تنیس :

ابتدا باید در نظر داشته باشید که زمین های متفاوتی برای انجام بازی تنیس در نظر گرفته می شود :

  • زمین خاکی
  • زمین چمن
  • سالن

معمولا استفاده از زمین های خاکی یا چمن برای تمرین تنیس بیشتر هزینه می برد و در سالن شما می توانید با هزینه کمترین تمرین کنید. از آنجایی که هزینه نگهداری از زمین های خاکی و چمن بیشتر می باشد بدیهی است که هزینه استفاده آن ها نیز بالا تر می رود. اما باید در نظر بگیرید که در تمرینه در این فضا بدون شک آسیب های احتمالی شما را کاهش می دهد. شما باید برای استفاده از زمین تنیس از 100 هزار تومان به بالا به ازای هر ساعت تمرین در نظر بگیرید که البته بسته به شهر شما نیز می تواند بیشتر یا کمتر شود.

تجهیزات تنیس

اما نوبت می رسد به تجهیزات و این سوال که برای خرید تجهیزات هزینه ورزش تنیس چقدر است ؟ باید گفت که تنیس یکی از گران ترین تجهیزات را به نسبت سایر ورزش ها دارد که در ادامه به طور مشخص شده ای آن هارا برسی خواهیم کرد :

کفش

یکی از گران ترین تجهیزاتی که در تنیس باید خریداری کنید کفش مخصوص بازی تنیس می باشد. امروزه معمولا کفش های ورزشی استاندارد از قیمت بالایی برخوردار می باشند و اگر از یک برند معروف باشند قیمت آن ها تا حدودی بالاتر نیز می رود. البته اگر تازه شروع به آموزش ورزش تنیس کرده اید نیاز نیست که حتما از یک برند خوب کفش تخصصی و حرفه ای ورزش تنیس را خریداری کنید چرا که امروزه قیمت آن از 5 میلیون تومان به بالا می باشد و می تواند برای شروع کمی سنگین باشد.

هزینه ورزش تنیس چقدر است؟

راکت

همانطور که بدون شک می دانید تنیس یک ورزش وابسته به راکت می باشد و از همان ابتدا شروع به بازی تنیس باید در نظر بگیرید که قیمت این وسیله چقدر است تا در محاسبه اینکه هزینه ورزش تنیس چقدر است دچار اشتباه نشوید . البته که شما برای شروع نیاز نیست یک راکت حرفه ای خریداری کنید اما در نظر داشته باشید که ارزان ترین راکت تنیس در بازار کنونی ایرانی نزدیک به یک میلیون تومان قیمت دارد که بسته به برند و میزان حرفه ای بودن صعودی می باشد.

اما اگر به صورت مقطعی بازی می کنید می توانید به اجاره راکت تنیس نیز بپردازید.

توپ

خوشبختانه توپ تنیس ارزان ترین وسیله ای است که می توانید خریداری کنید مگر آن به سراغ برند های بسیار حرفه ای و خاص بروید. در هر صورت توپ تنیس و هزینه خریداری آن برای شروع ورزش تنیس حدود 100 هزار تومان به ازای هر کدام می باشد. اگر هزینه ورزش تنیس را برای شرکت در کلاس یا باشگاه پرداخت کرده اید معمولا می توانید از توپ های خود باشگاه استفاده نمایید.

هزینه پوشاک

به عنوان یک بازیکن حرفه ای تنیس بدیهی است که در زمان محابسه این مورد که هزینه ورزش تنیس چقدر است نیم نگاهی نیز به پوشاک مورد نظر داشته باشید. فارغ از کفش که بیشترین هزینه را به خود اختصاص می دهد یک دست لباس معمولی تنیس که از برند خاصی نیز نباشد اما از جنس و کیفیت استاندارد برخوردار بوده و برای پوست شما ضرر نداشته باشد باید تقریبا بین 500 هزار تومان به بالا خریداری شود که با توجه به قیمت لباس های ورزشی در بازار کنونی چندان گران نمی باشد.

هزینه زه کشی

در آخر اگر به یک ورزشکار حرفه ای در این بازی تبدیل شوید تقریبا بعد از هر بازی باید به زهکشی راکت خود بپردازید تا برای انجام یک بازی مناسب به مچ دست یا بازوان خود فشار نیاورید و دچار مشکل نشوید. پس در براورد اینکه هزینه ورزش تنیس چقدر است هزینه زه کشی برای یک راکت در طول یک ماه نزدیک به یک میلیون تا 2 میلیون می شود.

البته بدون شک برخی از موارد فوق قابل چشم پوشی می باشد و می توان برای کاهش هزینه ها آن هارا حذف نمود. همچنین برخی برای بازیکنان حرفه ای محسوب می شود که افرادی در ابتدای آموزش این بازی می باشند نیازی به آموزش ندارند.

ما در این مطلب سعی کرده ایم تا به این سوال که هزینه ورزش تنیس چقدر است به طور کامل پاسخ دهیم. اما فراموش نکنید که حتما از یک فروشگاه یا یک کلاس تنیس مناسب در شهر خود نیز به کسب اطلاعات بپردازیم چرا که اطلاعات ما به صورت حدودی بوده است و هزینه واقعی می تواند بر اساس ویژگی های مد نظر شما ، امور مطلوبتان و همچنین شرایط ایده آل شخص شما بالاتر یا پایین تر شود. به همین علت برای ظروع جدی ورزش تنیس از کسب اطلاعات دقیق در مورد هزینه ها غافل نشوید.

امیدواریم از این مطلب نهایت استفاده را برده باشید هم اکنون بدانید که هزینه ورزش تنیس چقدر است.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار