استاندار زنجان با تاکید بر مدون بودن برنامه‌های حوزه اجتماعی و فرهنگی استان گفت: مدیریت جدید باید حل آسیب‌های اجتماعی را بر اساس اولویت در دستور کار قرار دهد.
کد خبر: ۱۱۳۰۱۴۲
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۱ 05 October 2023

به گزارش تابناک زنجان، محسن افشارچی، استاندار زنجان بعد از ظهر امروز در جلسه کارگروه امور اجتماعی، فرهنگی، سلامت بانوان و خانواده با اشاره به مباحث چالشی انجام شده در جلسه از جمله مسائل مربوط به مساجد اظهار کرد: واقعیت این است که مساجد توسط مردم احداث و اداره می‌شوند و این مشکلات باید در قالب دستورالعملی در شورای فرهنگ عمومی طرح و مورد بررسی قرار گیرد.
استاندار زنجان به اقدامات انجام شده در دوره مدیریت سابق دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان اشاره و با تقدیر از این اقدامات گفت: وی به دلیل احاطه بر مبانی و همچنین حضور میدانی موفق به پیشبرد امور شد که امیدوارم بدون رودروایستی در ادامه کار از مرکز، نسبت به حل مشکلات زنجان توجه کند چرا که این رویه در بین دیگر مسؤولان کشوری هم معمول است.
وی تهیه نقشه مهندسی کشور، راه‌اندازی کمپ ماده ۱۶ بانوان و آقایان، و روند کاهشی آمار در آسیب‌های اجتماعی را از جمله اقدامات شاخص استان دانست و ادامه داد: زنجان در اغلب آسیب‌های اجتماعی جزو، یک سوم و یا یک چهارم پایین جدول در بین استان‌ها قرار دارد هر چند باید تلاش شود تا حتی یک مورد آسیب هم روی ندهد.
افشارچی با تاکید بر مدون بودن برنامه‌های حوزه اجتماعی و فرهنگی استان افزود: مدیریت جدید باید حل آسیب‌های اجتماعی را بر اساس اولویت در دستور کار قرار دهد.
استاندار زنجان با تاکید بر نقش حمایتی حاکمیت در امور اجتماعی تصریح کرد: دفتر امور اجتماعی آسیب‌ها را احصا و بر اساس اهمیت برای حل آن‌ها برنامه‌ریزی کند.
وی با تقدیر از فعالان فرهنگی استان برای اقدامات انجام شده در محرم، صفر و روز‌های اول ماه ربیع الاول گفت: این اقدامات متناسب با روز و ماه و مناسبتی برنامه‌ریزی و اجرا شده است.
همچنین حجت‌الاسلام علیرضا عیسی‌خانی‌خانسری، مدیرکل کانون فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان هم در این جلسه به در پیش بودن هفته کودک اشاره و اظهار کرد: این هفته از ۱۵ تا ۲۱ مهرماه با شعار «کودکی بهتر، زندگی بهتر» برگزار می‌شود.
مدیرکل کانون فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان ایجاد وحدت رویه، جلب توجه افکار عمومی و آگاهی بخشی به امور کودکان و نوجوانان را از جمله برنامه‌های هفته کودک اعلام کرد و افزود: در این رابطه برنامه‌هایی تدوین و عملیاتی می‌شود که اکران فیلم بچه زرنگ و اجرای نمایش شاهزاده زشت از جمله این برنامه‌ها با پیش‌بینی عقبه فرهنگی از جمله این برنامه‌ها است.

برچسب ها: زنجان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار