سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی خاش گفت: محصول بادام زمینی مزرعه الگویی شهرستان خاش برداشت شد.
کد خبر: ۱۱۲۹۸۶۸
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۸ 04 October 2023

 

مجتبی خاشی، اظهار داشت: اردیبهشت‌ماه امسال به صورت الگویی در سطحی معادل پنج هزار مترمربع بادام زمینی در منطقه کشت و اوایل مهرماه، 900 کیلوگرم محصول بادام زمینی برداشت شد.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی خاش افزود: در راستای تغییر الگویی کشت این شهرستان مدیریت جهاد کشاورزی اقدام به اجرای طرح‌های کم‌آب‌بر و زودبازده شامل کشت بادام زمینی و گیاهان دارویی از جمله گل محمدی و زعفران کرده است.

وی تصریح کرد: کشت این محصولات در سه سال متوالی در این شهرستان بهصورت پایلوت انجام شده و این محصول می‌تواند جایگزین مناسبی برای محصولاتی که آب بالایی مصرفی دارند در برنامه تناوب کشت قرار گیرد.

خاشی زودبازدهی این محصول با دوره چهار ماهه، عملکرد مطلوب 1800کیلوگرم در هکتار و ارزش اقتصادی بالای این محصول را از جمله مزایای رونق کشت و کار آن دانست.

پایان برداشت خرما از نخلستان‌های زاهدان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زاهدان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم، اظهار داشت: کار برداشت محصول خرما از حدود 450 هکتار نخیلات شهرستان زاهدان پایان یافت.

مهدی شهرکی گفت: از ابتدای شهریورماه امسال تاکنون بیش از 3000 تن خرما از نخلستان‌های سطح شهرستان زاهدان برداشت شده است.

وی با اشاره به اینکه مهمترین ارقام خرما باغات شهرستان زاهدان شامل مضافتی، ربی، برحی، زاهدی و پیارم است، افزود: محصول تولید شده پس از جمع‌آوری از باغات بسته‌بندی شده و برای فروش به نقاط مختلف و استان‌های همجوار حمل می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی زاهدان بیان کرد: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته بحث آموزش تغذیه باغات خرما به منظور افزایش عملکرد سال‌های آتی در دستور کار این مدیریت قرار گرفته است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار