معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان از فروش ۸۵ میلیارد ریالی گیشه سینماهای خوزستان خبرداد و آن را ۲.۵ برابر بیشتر از مدت مشابه سال گذشته عنوان کرد.
کد خبر: ۱۱۲۹۵۴۶
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۷ 02 October 2023

سید امین سپهریان با اشاره به میزان فروش سینماهای خوزستان اظهار کرد: سینماهای خوزستان در ۶ ماهه نخست سال جاری با اکران ۲۹ فیلم فروش ۸۵ میلیارد ریالی را رقم زدند در حالی که در مدت زمان مشابه سال گذشته میزان فروش گیشه ۳۵ میلیارد ریال بوده است.

به گفته وی، استان خوزستان در حال حاضر از ۲۲ سینما برخوردار است اما همچنان برخی شهرستان‌ها همچون شادگان، سوسنگرد، هندیجان، باغملک، هفتکل، لالی، اندیکا فاقد سینما هستند که براساس سیاست‌های دولت سیزدهم و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برنامه‌ریزی برای سینمادار شدن مناطق بدون سینما در حال انجام است و تا سینمادار شدن این مناطق با استفاده از سینما سیار تلاش می‌شود بخشی از این کمبودها جبران شود.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با اشاره به جمعیت سینماگران استان گفت: با توجه به وجود انجمن سینمای جوان، هنرستان‌ها و آموزشگاه‌های هنری در سطح استان نمی‌توان آمار دقیقی از تعداد سینماگران استان ارایه داد، اما به طور میانگین انجمن سینمای جوانان هرساله ۲۰۰ هنرجوی سینما در استان آموزش می‌دهد.

وی افزود: در سال جاری با حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، انجمن سینمای جوانان اهواز و مرکز گسترش سینمایی ۹ فیلم کوتاه، بلند و نیمه بلند در استان در مرحله تولید یا پیش تولید هستند.

سپهریان به برنامه‌های حمایتی از فیلمسازان استان در قالب جلسات پیچینگ انجمن سینمای جوانان اهواز و بخش مستند تجربی مرکز گسترش سینمایی اشاره کرد و گفت: تلاش ما این است تا از سینماگران به ویژه جوانان و فیلم اولی‌ها حمایت و به آن بها داده شود.

وی ادامه داد: کارگاه‌های آموزشی به منظور تقویت بُعد محتوای و فنی فیلم‌ها با دعوت از مدرسان ملی و چهره‌های شناخته شده از نیمه دوم سال جاری نیز برگزار خواهد شد.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان برگزاری جشنواره‌های فیلم در استان را از دیگر مولفه‌های تقویت فیلمسازی و انگیزه بخشی به فیلمسازان استان عنوان کرد و گفت: در سال جاری جشنواره فیلم کوتاه با یک وقفه ۶ ساله برگراز شد و در حال برنامه ریزی هستیم علاوه بر آن، جشنواره فیلم حقیقت و فجر نیز همزمان با سراسر کشور در استان برگزاری شود.

جشن مهر سینمای ایران در اهواز

وی با اشاره به برگزاری دومین دوره جشن "مهر سینمای ایران" در سینما ساحل اهواز در راستای تکریم سینماگران و توجه به عدالت فرهنگی و هنری بیان کرد: این جشن با هدف استمرار شادابی و پویایی در حوزه مختلف سینمایی استان دهم مهر ماه جاری در اهواز برگزار می‌شود.

به گفته سپهریان قدردانی سینماگران فعال، سینماگران پیشکسوت و ایثارگر، برگزیدگان رشته‌های مختلف از جمله کارگردانی، بازیگری، فیلم‌نامه‌نویسی، تدوین، گریم، صداگذاری، جلوه‌های ویژه بصری، فیلم‌برداری، انیمیشن، سینماداران، آموزشگاه‌های سینمایی، پژوهشگران، تهیه‌کنندگان بخشی از برنامه لحاظ شده در این رویداد است.

دومین جشن مهر سینمای ایران با همکاری و هم‌فکری نهادها و شخصیت‌های هنری، فعال‌ترین و شاخص‌ترین سینماگران استانی شناسایی و پس از ارزیابی از برگزیدگان در مراسمی که به همین مناسبت در مراکز یا شهرستان‌های منتخب در نظر گرفته شده است، تجلیل خواهد شد.

"جشن مهر سینمای ایران" به دبیری قادر آشنا و زیر نظر معاونت توسعه فناوری و مطالعات سینمایی از ۲۶ شهریور ماه تا ۱۰ مهر ماه در استان‌ها و ۱۳ مهر ماه در تهران برگزار خواهد شد.

منبع/ایرنا

برچسب ها: سینما ، خوزستان ، اهواز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار