کد خبر: ۱۱۲۹۳۵۵
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۴ 01 October 2023
محدودیت های انرژی در تابستان امسال همچون سال گذشته فولادسازان کشور را با چالش هایی جدی روبرو کرد. این شرکت ها بخشی از تولید برنامه ریزی شده خود را از دست دادند با این وجود فولادمردان خوزستانی در چنین شرایطی نیز درایت و سختکوشی را با هم پیوند داده و ۱۸.۱ درصد کل معاملات شمش را از آن خود کردند و درآمد این شرکت از محل فروش شمش فولادی در رینگ داخلی بورس کالا با رشد ۵۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۱۲ هزار و ۸۴۵ میلیارد تومان رسید.
بنا به آمار، حجم معامله فولاد (شمش فولادی و اسلب) و آهن اسفنجی شرکت فولاد خوزستان در رینگ داخلی بورس کالا در نیمه نخست امسال به حدود ۱،۰۰۰،۰۰۰ تن رسید که نشان دهنده موفقیت این شرکت در عرصه رقابتی بازار فولاد با وجود دشواری های محدودیت مصرف برق است‌.
 
این موفقیت ها نشان می دهد در صورتی که محدودیت بیرونی برق نبود با تحقق برنامه ریزی های صورت گرفته و تولید پیش بینی شده، سودآوری شرکت در نیمه نخست سال بسیار بیشتر از میزان کنونی بود و این واقعیتی است که در تحلیل و ارزیابی عملکرد شرکت می بایست به آن توجه نمود.
 
فولاد خوزستان همزمان با اجرای پروژه هایی برای پایداری تولید مثل احداث نیروگاه ۵۲۰ مگاواتی سیکل ترکیبی و سرمایه گذاری های توسعه ای، توانسته جایگاه قابل ملاحظه ای در معاملات شمش فولادی و اسلب و آهن اسفنجی در رینگ داخلی بورس از آن خود کند که مایه امیدواری است و تدابیر مدیریتی برای حضور موثر در رقابت بازار فولاد در کنار سرمایه گذاری های کلان و آینده نگرانه را نشان می دهد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار