رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کرمان گفت: در حالی فقط 40 درصد دانش‌آموزان موفق به گذراندن امتحانات جهش پایه تحصیلی می‌شوند که بعضی از خانواده‌ها فشار زیادی بر بچه‌ها برای جهش می‌آورند.
کد خبر: ۱۱۲۹۲۶۹
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۷ 01 October 2023

به گزارش تابناک کرمان، محمود بنی‌اسد اظهار داشت: ۶۰ درصد دانش‌آموزان متقاضی شرکت در آزمون هوش برای جهش پایه تحصیلی قبول نمی‌شوند و فقط ۴۰ درصد در این آزمون موفق هستند.

وی بیان کرد: بحث تعیین میزان هوش دانش‌آموزانی که داوطلب جهش تحصیلی هستند بر عهده آموزش پرورش استثنایی‌ست و بعضی از خانواده‌ها به‌دلایل مختلفی دوست دارند، فرزندشان یک یا چند پایه را جهش کند و با سنجیدن بهره هوش بر اساس آیین‌نامه می‌توانیم، مشخص کنیم که دانش‌آموز می‌تواند در مدرسه عادی یک یا چند پایه تحصیلی را جهش انجام دهد یا خیر.

بنی‌اسد ادامه داد: آزمون جهش برای بچه‌های‌ست که بهره هوشی خیلی بالایی دارند، اما خیلی از خانواده‌هایی که بچه‌های طبیعی، اما درس‌خوانی دارند هم با گرفتن معلم و وقت آزاد بچه‌ها به‌شدت سعی می‌کنند، این بچه‌ها که عادی هستند و بهره هوشی آن‌ها در حد آیین‌نامه نیست را به‌عنوان بچه تیزهوش معرفی کنند، اما آن‌ها در آزمون رد صلاحیت می‌شوند و ضربه شدید روحی به بچه می‌زنند.

وی با تاکید بر اینکه دانش‌آموز ما یک کودک است، تصریح کرد: از خانواده‌ها خواهش می‌کنم در این امر دقت کنند و بچه‌ها را برای جهش تحت فشار قرار ندهند.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کرمان یادآور شد: برخی از مدارس غیردولتی نیز بچه‌ها را با صغر سن (کمتر بودن سن) ثبت‌نام می‌کنند و تحت آموزش قرار می‌دهند و بعد برای اینکه تخلف خود را پوشش دهند، بچه‌ها را برای آزمون جهش پایه تحصیلی می‌فرستند تا این صغر سن را با جهش پایه حل کنند بنابراین به خانواده‌ها توصیه می‌کنم، بچه‌ها را در این مسائل گرفتار نکنند، زیرا ضربه روحی و روانی زیادی می‌خورند.

بنی‌اسد همچنین از فعالیت ۱۱۳ مرکز استثنایی در استان کرمان شامل مدرسه و کلاس ضمیمه خبر داد و بیان داشت: سنجش سلامت دانش‌آموزان ایرانی و اتباع خارجی برای سال تحصیلی جدید را انجام دادیم.

برچسب ها: کرمان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار