معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان به تدوین برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی و تصویب آن در شورای فرهنگ عمومی استان اشاره و گفت: تامین زیر ساخت و سایر اجزای مورد نیاز از جمله در حوزه فیلم و سینما در این نقشه پیش‌بینی شده و گام به گام در حال اجرا است.
کد خبر: ۱۱۲۹۲۵۰
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۳ 01 October 2023

به گزارش تابناک زنجان، ابوالفضل رفیعی، معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان در دومین رویداد مهر سینمای ایران با تبیین اهمیت هنر و به ویژه ظرفیت سینما در زمینه حفظ و انتقال فرهنگ، ارزش‌ها و هویت دینی و ملی اظهار داشت: افتخارات تاریخی به ویژه حماسه‌های دوران انقلاب و دفاع مقدس با استفاده از هنر سینما به بهترین شکل، قابل انعکاس و انتقال است ضمن اینکه سینما در ترسیم آینده آرمانی و ایجاد عزم عمومی امیدوارانه برای حرکت به آینده مورد نظر و هویت سازی نقش موثری دارد.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان به ظرفیت‌های فرهنگی استان اشاره کرد و گفت: فعالیت هنرمندان در پایتخت شور و شعور حسینی از سال‌های دور در بخش‌های آیینی و مذهبی، دوران پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و پس از آن باعث ایجاد روایت صحیح و ماندگار در این عرصه‌ها شده و استان زنجان جزو استان‌های سرآمد در این زمینه می‌باشد.

وی با بیان پیشرفت‌ها در عرصه سینما بعد از انقلاب اسلامی و از سویی کاهش کیفیت آثار و بعضا ابتذال طی یکی دو دهه اخیر ادامه داد: باتوجه به ماهیت فرهنگی انقلاب اسلامی، شناسایی استعداد‌ها و حمایت از هنرجویان متعهد انقلابی امری لازم و ضروری است و کانون‌های پرورش فکری، فرهنگی و هنری و مساجد از جمله نشانگاه‌های قابل توجه در زمینه شناسایی و توانمندسازی این هنرجویان است.

رفیعی به تدوین برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی و تصویب آن در شورای فرهنگ عمومی استان اشاره و گفت: تامین زیر ساخت و سایر اجزای مورد نیاز از جمله در حوزه فیلم و سینما در این نقشه پیش‌بینی شده و گام به گام در حال اجرا است.

گفتنی است، معرفی عرصه‌های کمتر دیده شده هنر استان‌ها و تجلیل از پیشکسوتان هنر استان‌ها از اهداف برگزاری رویداد مهر سینمای ایران است.

برچسب ها: زنجان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار